חגיגות "נובי גוד" בקרב הדור הראשון ודור 1.5 של יוצאי ברית-המועצות בישראל

מזהה: 859
מאמר חם

בתחילת שנות ה-90 של המאה הקודמת, החל גל עליה גדול לישראל מברית המועצות לשעבר, אשר חידש את גל העלייה הקודם של שנות ה-70 . כמיליון אנשים היגרו למדינת ישראל עם פירוק ברית המועצות וירידת מסך הברזל, לעומת כ-700,000 שהיגרו למדינות אחרות. במסגרת מבצעי העלייה הגיעו ארצה משפחות רבות עם ילדים בגילאים שונים. ילדים אלו, גדלו, למדו והתחנכו בישראל, כאשר שפתם הראשונה היא לרוב רוסית, אך במהלך השנים מאז הגירתם, העברית הפכה לשפתם העיקרית, והתרבות הישראלית הפכה לתרבותם העיקרית. צעירים אלו נחשבים כדור 1.5 של העלייה – אנשים שבעת הגירתם היו בין הגילים 8-18, מרבי חייהם עברה עליהם בישראל, והינם נמצאים בצומת חברתית, תרבותית ושפתית בין המולדת הישנה לחדשה. מחקר זה בנוי משני חלקים עיקריים – החלק העיוני – סקירת הספרות, והחלק המעשי – המחקר האמפירי. מחקר זה יתחקה אחר הרקע ההיסטורי והחברתי של העלייה, את מאפייני תרבות הפנאי של קהילת המהגרים וכן את ההבדלים בתרבות הפנאי בין דור ההורים לדור 1.5, תוך התמקדות במסורת חגיגות השנה החדשה – "נובי גוד" (מילולית – שנה חדשה). על כן פרקי סקירת הספרות יורכבו מהפרקים הבאים: הגירה לישראל מבירת המועצות לשעבר – דור ההורים ודור 1.5; תרבות הפנאי של מהגרים מברית המועצות בישראל; ההבדלים בתרבות הפנאי בין דור 1 ודור 1.5; תרבות חגיגת נובי גוד בישראל.
העבודה כוללת:
מבוא
סקירת ספרות
מתודולוגיה
ממצאים
דיון ומסקנות
סיכום
ביבליוגרפיה

 

690.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
איכותני
תגיות:
תקשורת
שנת הגשה:
2017
מספר מילים:
11020
היקף עמודים:
32
מספר מקורות:
17
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.