העוני בקרב ערביי ישראל מעיני התקשורת המקוונת

מזהה: 5667
מאמר חם

אבקש להתמקד במטלה זו בעוני של האוכלוסייה הערבית ובדרך שבה מיוצג בסוגים שונים של גופי תקשורת מקוונים. הערבים הם מבין האוכלוסיות העניות ביותר בישראל וכן מהווים פוטנציאל לא ממומש למינוף המשק הישראלי שכן חלק מהסיבות לעוניים הן השתתפות נמוכה בכוח העבודה, פחות השכלה וכדומה, שבתורן נובעות מאפליה פרטית או מדינית כנגד הערבים (אנדבלד, גוטליב, הלר וכראדי, 2019). בעבודה סקרנו את ייצוג העוני ב-3 השנים האחרונות במספר עיתונים מקוונים: YNET, כלכליסט, מקור ראשון וישראל היום. ההנחה בבסיס הסקירה כי לכל גוף תקשורת יש מגזר או נטייה פוליטית ופרסומיו משרתים את האינטרסים של אותו מגזר או נטייה פוליטית (Rose & Baumgartner, 2013). מן הסיקור למדנו כי לעוני הערבי יש משמעויות שונות עבור מגזרים שונים. אנשי השמאל-מרכז (YNET, כלכליסט) רואים את העוני הערבי בצורה אינסטרומנטלית, כי הם מכירים בעוני הערבי ותופסים אותו כפוטנציאל לא ממומש לשיפור מצב המשק בכללותו, אבל גם לא ממש מציעים דרכי פיתרון למצב. אנשי השמאל-קיצון (מקור ראשון) רואים בעוני הערבי מקור לאשמה ובושה, ונטל חברתי שעל המדינה לפתרו דרך תמיכה כלכלית בערבים ובכך להשיב את הצדק על כנו. אנשי הימין (ישראל היום) והחרדים (באף עיתון חרדי לא הוזכר עוני של ערבים) בכלל לא מתחשבים בעוני הערבי, משום שהערבים נתפסים אצלם כנטע זר ופחות ערך ביחס לאוכלוסייה היהודית, כנראה בשל עמדות פלגים אלו ביחס לסכסוך הישראלי-ערבי וביחס לשוליות המיעוט הערבי לעומת היהודים.

 

תקציר

מבוא

ניתוח

מסקנות

רשימה ביבליוגרפית

140.00 ₪
סוג עבודה:
סקירת ספרות
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
אינטרנט | תקשורת
שנת הגשה:
2021
מספר מילים:
2220
היקף עמודים:
8
מספר מקורות:
10
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.