האם השידור הציבורי מחזק את הייצוג של קבוצות שוליים בישראל?

מזהה: 5469
מאמר חם

יחסי דמוקרטיה ותקשורת, ממ"ן 14

שאלת המחקר: האם השידור הציבורי מחזק את הייצוג של קבוצות שוליים בישראל?

 

מאז שהוקם תאגיד השידור הציבורי "כאן" הוא קיבל על עצמו להיות פתוח לכל הדעות והעמדות. לפי ההצהרה באתר האינטרנט של התאגיד, "כאן סובלניים ופתוחים לשלל דעות, כאן כל דעה היא לגיטימית ואפשר להתדיין ולהתווכח עליה במרחב הציבורי וברשתות החברתיות". כחלק מהפתיחות הזאת, צוות החדשות של התאגיד גם מעסיק מספר רב באופן יוצא דופן של כתבים חרדים וערבים. כמו כן, יש בו גם ייצוג רב מאד לנשים, אם כי מהבחינה הזו הוא אינו כה יוצא דופן בנוף התקשורת הישראלית.

התופעה הזאת של ריבוי החרדים בערוץ הציבורי קשורה לכמה שאלות חשובות בנוגע ליחס בין התקשורת לדמוקרטיה בישראל. ראשית, עולה כאן השאלה של ייצוג מיעוטים תרבותיים או אתניים בתקשורת. מחקר שפורסם בישראל ב-2007 (אברהם ופירסט, 2007) מצא שהייצוג של קבוצות שוליים בתקשורת רחוק מאד מלשקף את משקלן היחסי בחברה הישראלית. תאגיד השידור הוקם מאוחר יותר, והטענות מהסוג הזה נגד חוסר הייצוג היו בעלות תפקיד בניסוח העקרונות שלו. כלומר, הוא אמור היה לענות על הטענות האלו – גם מבחינת הייצוג המספרי של קבוצות שוליים, וגם מבחינת הכיסוי של הנושאים שקשורים אליהן. מבט חטוף במהדורת החדשות של "כאן" מראה שלפחות הייצוג של הערבים והחרדים עלה מאד, אבל צריך יהיה מחקר קפדני יותר על מנת לברר האם אכן מדובר בשינוי של ממש מאז פורסם מחקרם של אברהם ופירסט.

75.00 ₪
סוג עבודה:
הצעת מחקר
סוג מחקר:
עיוני
קורס:
תקשורת כתרבות
תגיות:
מדעי המדינה ויחבל | סוציולוגיה ואנתרפולוגיה | תקשורת
שנת הגשה:
2021
מספר מילים:
1198
היקף עמודים:
4
מספר מקורות:
10
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.