אובדן הפרטיות

מזהה: 2462
מאמר חם

בישראל ,בשנים האחרונות, אנו עדים להתפתחות שיח ציבורי ער וסיקור תקשורתי הולך וגדל בנושא הפרטיות. במהלך שנת 2013 פורסמו כ-360 כתבות בעיתונות הכתובה המרכזית בישראל, שהעיסוק בנושא הפרטיות היה במרכזן (שטיינפלד, 2014). בכתבות אלו דיווחו על תחושה של הבנה והתעוררות צרכנית-אזרחית בעניין חשיבותה של הפרטיות ושל האנונימיות בעידן הטכנולוגי. צמיחת רשתות חברתיות בשנים האחרונות היא אחת הסיבות המרכזיות לאובדן הפרטיות,  וזאת מכיוון שהרשתות החברתיות מתבססות על שיתוף מידע וקוראות לנו לחלוק עם משתמשים אחרים ועם הרשת בכלל כמה שיותר מידע על עצמנו. הרשתות החברתיות נהנות מפופולאריות רבה בקרב כל שכבות הגיל והאוכלוסיות, ורבים מהצעירים כיום נמצאים במספר רשתות חברתיות במקביל. ככלל, מספר משתמשי האינטרנט הולך וגדל בכל יום (שטיינפלד, 2014), כאשר ל-82% מהם יש נוכחות ברשת חברתית אחת או יותר (Li, Li, Yan & Deng, 2015). יש הרואים באובדן הפרטיות דבר חיובי, ניתן לניתוב ולא מאיים, המאפשר שיתוף והתומך בזכות הציבור לדעת. הציבור מרצונו בוחר לשתף מידע אודות חייו בתמורה להזדמנויות החברתיות והעסקיות הנוצרות מכך והמחיר השלילי של אובדן הפרטיות אינו נתפס בעיניהם כבעל ערך רב מדי (2017, Kokolakis). לעומת זאת, יש הרואים באור שלילי את אובדן הפרטיות ורואים זאת כסכנת אמת מכיוון שהיא מאפשרת מעקב, ריגול, איסוף מידע על אזרחיים, העתקה והפצת תוכן למטרות שליליות (שטיינפלד, 2014).

115.00 ₪
סוג עבודה:
סקירת ספרות
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
תקשורת
שנת הגשה:
2017
מספר מילים:
1874
היקף עמודים:
5
מספר מקורות:
4
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.