האם עונש מוות מרתיע? האפקט של עונש מוות על מספרי עברות הרצח בארצות הברית

מזהה: 1766
מאמר חם

לאורך העשורים האחרונים גוף רחב של ספרות מתרכז בשאלת ההרתעה של עונש המוות.  בעוד שמחקרים רבים בחנו את הגורמים אשר מנבאים את ההרתעה של הציבור ממעורבות בעבירות רצח, חוקרים מציינים כי מרבית המחקרים האמפיריים בתחום זה לוטים בערפל ובעלי מתודולוגיה מוגבלת. בכלל זה, מרבית המחקרים שנערכו עד כה נכשלו בגילוי של אפקטים מובהקים וחזקים בנוגע לניבוי הרתעה מפני עבירות רצח ומתאפיינים במגוון בעיות מתודולוגיות, לרבות – בעיות מכשור, שיטות השמטת נתונים פסולות או מפוקפקות, אי שליטה על גורמים מפקחים וחישוב שגוי של סטיות וטעויות התקן אשר עשויים להוביל להטיה בממצאי המחקר ולאיים על תוקף הממצאים והמסקנות הסטטיסטיות. החוקרים גורסים כי המחקרים אשר נערכו עד כה אינם די אינפורמטיביים ולא ניתן לחלץ בהם מסקנות חד משמעיות ועל כן יש צורך במחקרי המשך נוספים בעלי מתודולוגיה חזקה יותר, וכן משתנים מסבירים משמעותיים יותר, ופיקוח על משתנים מתערבים (confounders) אשר עשויים להוביל להטיות בתוצאות המחקר. 

לאור האמור לעיל עולה הצורך ביישומם של מחקרים נוספים אשר יבחנו את הקשר בין גורמים נוספים אשר עשויים להשפיע על רתיעתם של אנשים מפני ביצוע עבירות מסוג רצח. בהמשך לכך, מטרת המחקר הנוכחי להשלים את הפער והחלל בספרות בתחום זה ולהציע גורמים נוספים אשר עשויים להסביר את שיעור עבירות הרצח. לצורך תכלית זו, במסגרת המחקר הנוכחי ניקח במודל הניבוי בחשבון את הגורמים הבאים בניבוי מספר עבירות רצח במדינות ארצות הברית – שיעור קבוצת השחורים במדינות ארה"ב, מספר ההוצאות להורג בארה"ב, שיעור האבטלה לפי מדינה בארה"ב, סוג שיטת ההוצאה לפי מדינה בארה"ב ויישום הוצאה להורג לפי כל מדינה בארה"ב (כן לא).

1. הקדמה

2. סקירת ספרות

3. השערות מחקר

4. מתודולוגיה

4.1 משתני המחקר

4.2 הליך המחקר

5. תוצאות

6. מסקנות וסיכום

7. ביבליוגרפיה

8. נספחים

8. נספח (1).: נתוני המחקר

8. נספח (2): מספר מקרי רצח לפי שיעור מובטלים

565.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
אמפירי
תגיות:
סוציולוגיה ואנתרפולוגיה | קרימינולוגיה
שנת הגשה:
2017
מספר מילים:
9090
היקף עמודים:
15
מספר מקורות:
25
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.