ייצוג הקונפליקט הישראלי-פלסטיני בסדרה "פאודה"

מזהה: 4990
מאמר חם

הסכסוך או הקונפליקט בין ישראל לפלסטינים הוא ארוך ומתמשך. ניתן לראות כי ישנה חפיפה מסוימת בין ההיסטוריה של העם היהודי לבין ההיסטוריה של העם הערבי, החפיפה הזו קודמת לסכסוך. החפיפה הזו באה לידי ביטוי בכמה תחומים, ראשית היהודים והערבים שניהם עמים שמים היסטוריים, החולקים ביניהם קשר שנמשך כבר כמה עשורים או אפילו כמה מאות. זהו קשר המבוסס בעיקר על סולידריות בנושאים דתיים, תרבות ושפה דומים. גם האסלאם וגם היהדות כוננו במהלך ההיסטוריה שלהם קהילה פוליטית וזאת הרבה לפני שהקונספט של לאומיות או לאומניות היה בכלל מוכר באירופה. הקהילות שהקימה כל אחת מהדתות יצאה מנקודת ההנחה שהיא זו שמגשימה את רצון האל. מעבר כך, נראה כי יש תקופות היסטוריות של העם היהודי בעלות דמיון ומקבילות לתקופות היסטוריות של הערבים. ניתן לראות כי גם כל אחד מהצדדים בקונפליקט זכה לתקופות היסטוריות של הצלחה ושגשוג, תקופות של זהב שבמהלכה הצליח להגשים את חזונו והייעוד שלו (Tessler, 2009, pp.2-3).

התפתחות המדיה והטכנולוגיה התקשורתית, הביאו לעליית מדרגה בייחוד בכל הנוגע לייצוג של הקונפליקט. ישנה יותר חשיפה למידע המגיע משדה הקרב (Zeitzoff, 2011. P.942). לכניסה של התקשורת לתוך זירת הקונפליקט, הייתה השפעה רבה, שכן התקשורת או אפילו הקולנוע הציגו תמונה מסוימת של המציאות שלא הייתה יכולה להיות חפה מכל דעה. לכן נוצר מצב בו המידע מהשטח הקשור לקונפליקט, מגיע בתוך מסגרת וגבולות מסוימים של ערוצי המדיה המשדרים אותו וכך הצופים מכירים את הנרטיבים של כל צד לא בצורה אובייקטיבית ועל פי הרצון של אנשי התקשורת וכך זה מוביל לליבוי של הסכסוך וקובע את הלך הרוח בכל הנוגע ליחס של הצדדים אחד לשני (פוירשטיין, 2016, עמודים 129-130).

 

מבוא
סקירה ספרותית
הקונפליקט הישראלי פלסטיני בראייה היסטורית
הסכסוך בטלוויזיה ובאמצעי המדיה השונים
סמנטיקה והסכסוך הישראלי פלסטיני
מתודולוגיה
ניתוח
ממצאים
סיכום ומסקנות

בביליוגרפיה

580.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
קולנוע | תקשורת
שנת הגשה:
2018
מספר מילים:
9303
היקף עמודים:
26
מספר מקורות:
15
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.