מעגל החיים שלנו, מהינקות ועד הזקנה, מזמן לנו אתגרים רבים ומגוונים לאורך שלבי ההתפתחות השונים. תיאורטיקנים רבים ניסו למיין את שלבי ההתפתחות של האדם ולעשות סדר כללי כלשהו במשימות החיים של האדם בגילאים השונים. ניתן לראות שהם אכן הצליחו לארגן את שלבי החיים בקטגוריות שונות הכוללות מאפיינים, אתגרים ומשימות שונות בכל שלב ושלב. בעבודה זו נסקור את גיל הבגרות המוקדמת על ידי התבוננות פנימה, בחינת מודלים הקשורים לגיל זה, מענה על שאלון וניתוחו. נסקור גם את גיל הבגרות המאוחרת על ידי ראיון עם אישה מבוגרת תוך התייחסות לדבריה ביחס לתיאוריה של אריקסון ולמקורות אקדמיים נוספים. כמו כן, אציג את דעתי בנוגע למה אפשר לעשות בחיינו היום, בעוד אנחנו צעירים, בכדי להצליח להתמודד עם אתגרי גיל הזקנה.
א. בחרתי לראיין את י', אישה בת 74. להלן סיכום הראיון איתה:
כאשר שאלתי את י' האם היא חווה קשיים פיזיים או התדרדרות במצבה הבריאותי, היא אישרה שאכן היא חווה קשיים פיזיים המתבטאים בעיקר בבעיות מפרקים ובכאבים בידיים וברגליים אשר מקשים עליה ללכת הרבה או לסחוב דברים כבדים, דבר שמפריע לה לבצע פעילויות שגרתיות שנהנתה לעשות בעבר, כמו לצאת לטייל בטבע ולשמור על נכדיה וניניה.