חלק א'
מושג 1: שלב הסערה - שלב שני ממודל השלבים להתפתחות הקבוצה של טוקמן
הסבר: על פי מודל טוקמן ישנם ארבעה שלבים להתפתחות קבוצה. לאחר שהקבוצה נוסדה באופן רשמי (בשלב הראשון שנקרא forming) מתחיל שלב שני, שלב הסערה (storming), אשר במהלכו צצים קונפליקטים בין חברי הקבוצה והיחסים בין המשתתפים הופכים למתוחים. אין הדבר מפליא, שכן לאחר ההיכרות השטחית, החברים נפתחים קצת יותר אחד לשני ומגלים את ההבדלים ביניהם, מבחינת עמדות, סגנונות עבודה, התנהגות, התנהלות חברתית ועוד. אלו הם הבדלים שיכולים להצביע על פוטנציאל לחילוקי דעות וגם להיווצרות תת-חבורות על בסיס מכנה משותף. בנוסף, חלה התנגדות לגבולות אשר נתגלו לבד על ידי המשתתפים או הוצבו על ידי המנחה עוד בשלב הקודם. החברים מנסים למתוח את הגבולות ככל האפשר, דבר שכמובן מקשה על התקדמות לעבר מטרת הקבוצה. וגם, חברי הקבוצה נאבקים ביניהם על השאלה המשמעותית, מי ייקח את כס ההנהגה הפורמלית או הבלתי פורמלית.
מושג 2: שלב ההדדיות – שלב חמישי במודל התפתחות הקבוצה של מקנזי
הסבר: במודל מקנזי ישנם שישה שלבי התפתחות קבוצה, שקבוצה חייבת לעבור על מנת לשגשג. נתמקד בשלב החמישי. אך יש להבין, כי החברים כבר הספיקו להכיר אחד את השני בשלב הראשון, להכיר בשוני ביניהם בשלב השני, להתחלק לתפקידים שונים על פי ההבדלים שהוכרו ביניהם בשלב השלישי וכן לחוות אינטימיות וקרבה בשלב הרביעי. בשלב החמישי, לפני אחרון, החברים כבר די קרובים ולכן מתפתחות תחושות של אחריות הדדית על הפעילויות שמתבצעות כלפי ובין החברים.