כישורים רגשיים וחברתיים של ילדים - ניתוח אירוע

מזהה: 4009
מאמר חם

הסיטואציה מתרחשת בבית הספר, לאחר שיעור ספורט. הילדים המשתתפים בסיטואציה, הם בני שש וחצי, לומדים בכיתה א' בבית הספר. לאחר שיעור ספורט, ביום חם, כל המשתתפים רצים לכיוון הברזייה לשתות מים מהקולר. הקולר ממוקם בצורה כזו, כך שהילדים יוכלו לשתות ממנו בעמידה תוך לחיצה על כפתור הקולר. כל הילדים רצים לכיוון ועומדים בתור על מנת לשתות מהקולר. ילד אחד מילדי הכיתה, נפצע שבוע לפני כן במשחק כדורגל, שבר את רגלו, וכעת מתנייד על כיסא גלגלים. הילד עם כיסא הגלגלים השתתף גם הוא בשיעור הספורט (כמובן בהתאם למגבלותיו), וגם הוא כמו שאר ילדי היה צמא אחרי השיעור וחיכה ליד התור לקולר. אך, בגלל שנפצע והוא כעת על כיסא גלגלים, הוא אינו יכול היה להגיע ולשתות מים מהקולר, ולכן חיכה חסר אונים לפיתרון כלשהו. הילדים אחד אחרי השני, עברו לידו ורצו לשתות מים ולהרוות את צימאונם לאחר השיעור המעייף. הילד בכיסא הגלגלים החל לבכות חרישית, בשקט, ואף אחד לא הסתכל או התייחס למצוקתו. לאחר מספר דקות, הבחינה בו ילדה מהכיתה, עצרה ממרוצתה לקולר יחד עם שאר הילדים, ניגשה אל הילד ושאלה אותו מדוע הוא בוכה. בהתחלה, הילד המשיך לבכות ולא שיתף אותה. הילדה הושיטה לו את ידה, נגעה בכתפו ושאלה אותו שוב מדוע הוא בוכה. הילד הסתכל עליה, הפסיק לרגע מבכיו, וסיפר לה שנפצע ברגלו בשבוע שעבר וכעת הוא מרותק לכיסא הגלגלים למשך פרק זמן ארוך, וסיפר לה כי לאחר שיעור הספורט, הגיע לאחר מאמץ רב עם שאר הילדים לקולר על מנת לשתות מים, אך כשהגיע, ראה כי הברז גבוה והוא אינו יכול לשתות, והוא צמא מאוד. הילדה הסתכלה עליו למשך מספר שניות, והחלה ללכת לכיוון הקולר. הילדה הוציאה מתיקה בקבוק ריק, מילאה ואת במים, והגישה לילד בכיסא הגלגלים. הילד הסתכל עליה בהערצה. קיבל מידה את הבקבוק, שתה בשקיקה, לאחר מכן הודה לה מקרב ליבו.

ניתוח הסיטואציה:

ניתן לראות כי בסיטואציה המתוארת לעיל, ישנן תגובות שונות של מספר ילדים לאותה הסיטואציה. ילדים שונים זה מזה, בהתנהגותם החברתית, בהבעת הרגשות הגלויים והחבויים שלהם, ובניתוח הסיטואציות החברתיות. ומכאן שם בתגובה שלהם לסיטואציות. המקרה המתואר מכיל קושי של אחד הנוכחים בסיטואציה, קושי משמעותי, אשר ללא התערבות הזולת והבעת אמפתיה מצידם, לא יכול הפרט להתגבר על הקושי, ואף נמצא בקושי נפשי גדול אף יותר. תחילה, הילדים, שראו את צרכי עצמם קודמים, לא הפגינו אמפתיה קוגניטיבית, לא עצרו אף לרגע אל מול המשבר של הפרט, ורצו לעבר מילוי הצורך הפיזי שלהם. 

25.00 ₪
סוג עבודה:
מטלה קטנה
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
חינוך | חינוך לגיל הרך | פסיכולוגיה
שנת הגשה:
2019
מספר מילים:
959
היקף עמודים:
2
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.