תלמידי כתה ח' מצויים בשלבים ראשוניים של הכנות לקראת פרויקט משותף שיוצג בפני כלל ילדי בית הספר ויכלול יריד תחפושות לקראת פורים, מופע הומור ודוכנים לממכר מזון מהיר. טרם תחילת ההכנות, העביר המורה דפי שיבוץ בין התלמידים למילוי עצמי. יונתן, המשוייך לקבוצת חברים המונה 5 נערים מוכשרים ודעתניים, ביקש להשתבץ בהכנת המזון לאור החיבה והמשיכה שלו לתחום. המורה, שבחן את התלמידים וההתאמה לתפקידים - נענה לבקשתו לאור ההתאמה. במהלך הימים הראשונים להכנות, מילא יונתן משימותיו במרץ ובהתלהבות; הוא החל לאסוף מתכונים, להתנסות בהכנה עצמאית של חטיפים, משקאות ומאפים והצגת טעימות בפני המורה וחברי הכתה. לאחר כשבוע, ניגש יונתן אל המורה וביקש להחליף תפקיד ולעבור אל קבוצת המופע. המורה, שהתפלא מאד וידע כי כישוריו האובייקטיביים של יונתן לא תואמים הצגה במופע ואף משיכתו הטבעית הייתה אל הכנת המזון, ביקש לברר את העניין. בבדיקה מעמיקה עלה כי קבוצת החברים אליהם משתייך יונתן משתתפת כולה במופע, תוך החשבת הכישורים הדרמטיים כיכולות מהותיות, זלזול בקבוצת המזון וכינויים בשמות מבישים.
במקביל, ביקש רוני, נער מגמגם, להשתתף במופע בתפקיד מרכזי, על אף מוגבלותו הקשה בדיבור שוטף למול רבים.
בבחינת הדברים באמצעות תיאוריית הצרכים החברתיים נראה כי יונתן היה מודע ליכולותיו ונטיותיו. אולם, לאור הצורך שלו כאדם בחיבה ובהשתייכות והחשש הטבעי מפני דחייה חברתית לאור זלזול חבריו הוא ביקש להחליף קבוצה. כלומר, התפתחה בו מוטיבציה חזקה להשתייכות וחיבה אשר במקרה זה היו ניתנים להשגה באמצעות החלפת הקבוצה. זאת, לאור העובדה כי באמצעות סיפוק צרכי האהדה והמקובלות וצורך ההשתייכות.