לקויות למידה, אשר מוגדרות כלקות באחד או יותר מהתהליכים הבסיסים המעורבים בהבנה או שימוש בשפה, כתובה או מדוברת ואשר יכולה לבוא לידי ביטוי בקושי בהקשבה, דיבור, חשיבה, קריאה, איות או ביצוע חישובים מתמטיים עשויים להשפיע רבות על התפקוד של האדם. יחד עם זאת, מחקרים בתחום של לקויות למידה עוסק לרוב בילדים ומתבגרים. בשנים אחרונות חלה התעניינות במבוגרים עם לקויות למידה, והדרך בה הלקות משפיעה על חייהם בתוך מערכת החינוך ומחוצה לה (Butler, 2004). העניין מחודש בלקויות למידה בקרב מבוגרים חל בין היתר עקב התבגרותם של ילדים וצעירים עם לקויות למידה, דבר אשר חשף כי לקויות למידה אינן עוברות מעצבן וממשיכות להפריע למהלך החיים התקין של בוגרים (Gerber, 2001). מחקרים מגלים כי מבוגרים בעלי לקויות למידה מתקשים בתחום האקדמי, התעסקותי והם נוטים יותר להיות תלויים באחרים, ואף להמשיך לגור עם ההורים (Adelman & Vogel, 1998). כמו כן, מבוגרים בעלי לקויות למידה מאופיינים בקשיים חברתיים, קושי להגיב באופן מותאם לרמזים קוליים, ורמת בגרות נמוכה יותר (Adelman & Vogel, 1998). הממצאים הללו מדגישים את הצורך לבצע מחקר מעמיק אשר יאפשר להבין טוב יותר כיצד לקויות למידה משפיעות על החיים של אנשים, ומה אפשר לעשות על מנת לשפר את מצבם של מבוגרים עם לקויות למידה.
העבודה כוללת:
תקציר
סקירת ספרות
דיון
סיכום ומסקנות
מקורות