1. הציגו שלושה הבדלים שקיימים לדעת דקארט בין חומר )ובפרט גוף( לנפש, והסבירו אותם היטב. הציגו לפחות חולשה אחת הקיימת בטענותיו אלו. הסבירו, כמו כן, מה בכל זאת משותף לדעת דקארט בין חומר לנפש.
דקארט טוען שלא הגוף הוא מה שמאפיין אותו אלא הצד הנפשי ומה שמאפיין צד זה הוא המחשבה. כלומר הוא יוצר הפרדה בין הגוף לבין הנפש החושבת. אפשר להצביע על מספר הבדלים שמבססים את ההפרדה הזו שדקארט עושה. קודם כל אני יכול לחשוב על עצמי גם בלי לחשוב על הגוף, אבל אני לא יכול לתפוס את עצמי רק כגוף כי עצם התפיסה הזו היא כבר מחשבה נפשית.
בנוסף הצד הנפשי החושב הוא בעל תכונות מאוד שונות שמבדילות אותו מהגוף. התכונה הראשונה היא שהגוף תופס מקום בחלל בעד המחשבה לא תופסת מקום בחלל.
3 . מה המוטיבציה לטעון שלמצבים מנטליים יש תוכן רחב? מדוע בכל זאת רצוי להגדיר, בנוסף לתוכן מנטלי רחב, גם תוכן מנטלי צר ?
דקארט יצר הפרדה חזקה בין הצד הנפשי לבין הצד הגופני. אבל לא חייבים להניח הפרדה כזו ובקורס עברנו על עמדות רבות שרואות את המצבים הנפשיים כזהים למצבים גופניים או כמבוססים עליהם. אבל כאשר לא חושבים על הגוף והנפש כנפרדים עדיין זה לא פותר את כל הבעיות בנושא הזה. אחת השאלות שעדיין נשארת היא השאלה לגבי התוכן של המצב המנטלי: האם מספיק להגיד שהמצב המנטלי הוא ייחודי רק לאדם עצמו? או שהוא תלוי גם בהקשרים חיצוניים? או שאולי הוא ניתן להבנה רק לאור הקשרים חיצוניים?