בדיקת היכולת לזהות רגשות במצבים חברתיים בקרב תלמיד כיתה ג' המאובחן על הרצף האוטיסטי ומשולב בכיתת חינוך רגיל

מזהה: 6164
מאמר חם

פרק 1: מבוא

הנושא הנבחר הינו בדיקת היכולת לזהות רגשות במצבים חברתיים שונים כאשר הסביבה עוטה מסיכות בקרב תלמיד כיתה ג' המאובחן על הרצף האוטיסטי ומשולב בכיתת חינוך רגיל.

ילדים המאובחנים על הרצף האוטיסטי חווים קושי בזיהוי רגשות של האחר, הן בהבעות פנים, הן באמצעות שפת גוף והן בהבעה מילולית. הקושי בזיהוי רגשות של אחר בא לידי ביטוי הן עבור רגשות בסיסיים (קרי, שמחה, עצב, פחד, כעס, גועל, הפתעה) והן עבור רגשות מורכבים (כגון: עניין, שעמום, התרגשות, דאגה, אכזבה, תסכול, גאווה, בושה, כאב, התבדחות וכדומה). כמו כן, הקושי בזיהוי רגשות של האחר הינו אוניברסלי ונראה כי ילדים בקבוצת הגיל 5-9 מתקשים במיוחד בזיהוי רגשות, מאשר ילדים גדולים יותר, ובעיקר בזיהוי רגשות המתבטאים באופן מילולי. ייתכן שבגילאים מאוחרים יותר, ילדים המאובחנים על הרצף האוטיסטי מפתחים עם הזמן מנגנוני פיצוי אשר מסייעים להם בזיהוי רגשות, מנגנוני פיצוי שילדים בגילאים 5-9 עוד לא פיתחו משום שהם עדיין מפתחים את המיומנות הבסיסית הנדרשת לזיהוי רגשות במצבים שונים (Fridenson-Hayo et al., 2016). יתר על כן, נמצא כי כי זיהוי נכון של רגשות עצב, אך לא שמחה, כעס או פחד, מהווה מנבא לכישורים חברתיים טובים יותר בקרב ילדים עם אוטיזם. ייתכן כי הסיבה לכך, היא לא משום שעצב הינו רגש מורכב לזיהוי, שכן דווקא כעס הינו הרגש שילדים המאובחנים באוטיזם מתקשים בזיהוי שלו לרוב. 

165.00 ₪
סוג עבודה:
פרויקט
סוג מחקר:
איכותני
תגיות:
חינוך | חינוך מיוחד | פסיכולוגיה
שנת הגשה:
2021
מספר מילים:
2666
היקף עמודים:
8
מספר מקורות:
6
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.