מבוא לסוציולוגיה של הרשת

מזהה: 6229
מאמר חם

בני אדם מאז ומעולם נטו להאמין ב"אמיתות" מוחלטות בהתאם לדעתם של גורמים בעלי סמכות אשר הפיצו את אותן אמיתות. ניתן לראות זאת בין היתר בחברות דתיות אשר בהן האמת הייתה הכתוב בספרי הקודש, אמונה באלילים שונים אשר מתגמלים או מענישים את החברה או תורות גזע שונות ואחרות שניסו להכתיב סדר חברתי "נכון". כך שניתן לומר שבמידה כזו או אחרת מושג ה"אמת" הייתה מושג סובייקטיבי המשתנה מתרבות לתרבות.

אולם, נראה שבעידן הקיברנטי שאנו במהלכו כעת, הולכים ומתמעטים הנושאים לגביהם קיים קונצנזוס רחב – לדוגמא, על אף התקדמות המדע והידע האנושי עדיין קיימים אנשים המאמינים בכל ליבם שהעולם אינו עגול או שמאחורי אסונות ופיגועים עומדים גורמים בעלי אינטרס חבוי. על כן עולה השאלה מדוע המרחב האינטרנטי אשר דרכו הונגש מידע רב בצורה שאינה מוגבלת גיאוגרפית ולכאורה אמור היה לספק תשובות לספקנים ולהוציא את האמת לאור, משמש דווקא לתוצאה הפוכה – צמיחתן של אינספור תיאוריות קונספירציה ועובדות אלטרנטיביות המייצרות בין היתר תחושות של נרדפות וקורבנות שעלולות להיות מתועלות למעשים אלימות וערעור המוסדות הדמוקרטיים כמו במקרה של הבחירות בארצות הברית ואירוע הפריצה לבית הלבן שבא בעקבותיהן – גם לאחר שבית המשפט קבע שתוצאות הבחירות אמינות, תומכי טראמפ מאמינים שהוא ניצח ושנקשר קשר נגדו כיוון שהוא מאיים על שלטון ה"deep state". ה"אמת" בעיניהם של אותם תומכים, שונה לחלוטין מהאמת בה מאמין שאר העולם. 

140.00 ₪
סוג עבודה:
סקירת ספרות
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
אינטרנט | מערכות מידע | סוציולוגיה ואנתרפולוגיה
שנת הגשה:
202
מספר מילים:
2255
היקף עמודים:
8
מספר מקורות:
5
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.