תכניות הריאליטי כביטוי לגלובליזציה בצרפת

מזהה: 6582
מאמר חם

תכניות הריאליטי, בעשורים האחרונים, מהוות קרקע רחבה למחקר אקדמי ומדעי, אשר בהקשרים מסוימים, מייצר תמונת ראי מרתקת על התפתחותה התרבותי של חברה נתונה, ובהקשרים אחרים, סמל או ׳בבועה׳ של תהליך הגלובליזציה, של מציאות פוסט-פורדיסטית, אשר מתבטאת בחוקי הפורמט הקפיטליסטיים ובתהליך שבה עוברים פורמטים של תכניות ריאליטי ברחבי העולם, כביטוי של תיאורית שרשרת הגלובלי (Kosciesza, 2021: 1696-1697).  בעוד שתכניות הריאליטי כרעיון טלוויזיוני כבר קיימות מתחילת שנות ה-70, כתולדה של התרבות הפופולארית האמריקאית, כיום ניתן לראות גרסאות וסוגים רבים של ׳תכניות מציאות׳, הנובעות מתוך תהליכים גלובליים, אך כבר שינו באופן דרמטי מערכות רבות של תרבות פופולארית, כמו למשל, זו של תעשיות המוזיקה המקומיות (Baltruschat, 2009: 56-57), או של הגדרתן ומשמעותן של ׳תרבות הידוענים׳, או ׳הסלבס׳ (Baltruschat, 2009: 47-48).

בעבודת מחקר קצרה ועיונית זו, אבקש לבחון את התיאוריות שהוזכרו זה עתה, תוך בחינת המקרה הייחודי (שהרי כל תרבות הינה בהגדרתה ייחודית, ועל כן המערכת הגלובלית משפיעה עליה בהתאם) של תכניות המציאות בצרפת, הנחשבת למקרה ייחודי של תהליכי גלובליזציה לצד תהליכי התנגדות תרבותיים עזים לעומתו (Gordon & Meunier, 2001: 22-25). צרפת, זה מספר עשורים, מתמודדת עם מציאות מורכבת, המקיימת מצד אחד, כלכלה המבקשת לאמץ את הפוטנציאל הגלום בתהליכי הגלובליזציה, מהם נהנית צרפת כמדינה מפותחת ומרכזית. ומצד שני, של חברה המבקשת לדחות תהליכים אלו, דוחה את הזרים הבאים לפתחה, ומבקשת לשמר את תרבותה הצרפתית (Smith, 2004: 54-60).

 

1.     מבוא

2.     רקע תיאורטי 

2.1        משרשרת הערך לתעשייה התרבותית

2.2        תכניות המציאות – פרספקטיבות תיאורטיות

3.     רקע היסטורי – צרפת

3.1        התמודדות החברה הצרפתית עם תופעת הגלובליזציה

3.2        השפעות תרבותיות על המדיה הטלוויזיונית בצרפת

4.     דיון – בין גלובליזציה לתכניות ריאליטי בצרפת

4.1        הבדלים בעיצוב תכניות המציאות בצרפת לעומת מדינות מערביות דומות

4.2        גישות רגשיות פנים צרפתיות בנוגע לתכניות המציאות

5.         סיכום

6.         רשימה ביבליוגרפית

250.00 ₪
סוג עבודה:
סקירת ספרות
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
מדעי המדינה ויחבל | תקשורת
שנת הגשה:
2021
מספר מילים:
3975
היקף עמודים:
14
מספר מקורות:
15
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.