חלק א' - קמפיין "נטו משפחה" של שר האוצר משה כחלון
שר האוצר משה כחלון יצא לאחר חג הפסח האחרון בקמפיין של תכנית "נטו משפחה", תכנית כלכלית חדשה של משרד האוצר. הקמפיין מלווה בשלטי חוצות גדולים הנושאים את תמונתו ולצידה הכתובת: "נטו בשבילך. נטו כחלון." וכן בתשדירי בחירות באינטרנט ובטלוויזיה. הסיסמה עצמה, "נטו", מוכרת כבר ממערכת הבחירות האחרונה ב-2015, בה התבסס הקמפיין של מפלגת "כולנו" על ההבטחה כי כחלון כשר אוצר יטפל ביוקר המחיה באמצעות עיסוק בנושאים כמו מחירי הדיור, המזון, ומערכת הבנקים.[1]
התכנית מופיעה בהקשר לשיח ציבורי אשר התעורר בשנים האחרונות בנוגע ליוקר המחיה ולמחירי הדיור העולים. היא מתמקדת במצבו של מעמד הביניים ובמיוחד בהורים לילדים צעירים, אשר נאלצים להתמודד עם ריבוי ימי חופשה במערכת החינוך, תשלומים גבוהים עבור הוצאות דיור, וכן תשלום של אלפי שקלים בחודש על מסגרות חינוך לילדים קטנים וצהרונים.
קהל היעד של הקמפיין הוא משפחות, בעיקר משפחות צעירות בעלות ילדים קטנים הלומדים בגנים ובבתי הספר. התכנית מתמקדת בשתי אוכלוסיות עיקריות: משפחות עם ילדים שאינן מגיעות לתקרת המס וזכאיות למענק עבודה (מס הכנסה שלילי), ומשפחות ממעמד הביניים שעוברות את סף המס.[2]