סיום מלחמות ויישוב סכסוכים - מלחמת לבנון השנייה

מזהה: 5275
מאמר חם

מלחמת לבנון השנייה היא מלחמה בין כוחות החיזבאללה בלבנון ובין כוחות ההגנה של צבא ישראל. המלחמה נמשכה מ12 ביולי ועד ל14 לאוגוסט. במהלך המלחמה הזו לתקשורת היה מעמד מיוחד בה, מאחר והחשיפה התקשורתית של תיאורי הקרבות והאירועים המרכזיים הייתה רבה מאוד ביחס לעבר. הנהגת צה"ל בחרה במדיניות של פתיחות תקשורתית ואפשרה חשיפה רבה לאירועים המתרחשים בשטח. לאחר המלחמה נוצרה סערה ציבורית גדולה בנוגע לתפקוד של התקשורת בעת המלחמה. ניתן ללמוד מן הסערה הזו מסקר שנערך כמה ימים לאחר סיום המלחמה ועסק בתפקוד התקשורת מבחינת הציבור. תוצאות הסקר הצביעו על אי שביעות רצון של הציבור מתפקוד התקשורת מבחינת התפקוד באופן כללי, פגיעה במורל העורף והחיילים, הצגת פגיעות, סיוע לאיוב, עודף פרשנים ויעילות ההסברה[1]. ביקורת זו, כפי שתוארה על ידי הציבור, תוארה גם בוועדת וינוגרד שחקרה את המלחמה באופן הבא:

עיתונאים ישראלים הם מקצוענים, אך גם אזרחים", "מדינתם נמצאת במלחמה נגד אויב. ‫ייתכן כי חלק מהם סברו כי המלחמה נוהלה באופן לא נכון. יש הבדל בין הבעת עמדות ‫מסוג זה - שהיא אכן חובה אזרחית (ולאו דווקא עיתונאית) ולגיטימית, ובין דיווח קשה ‫על תקלות בהתנהלות הכוחות בזמן אמת. דיווח כזה עלול להיות פגיעה בביטחון מידע במובן הצר[2]".

 

 

55.00 ₪
סוג עבודה:
הצעת מחקר
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
מדעי המדינה ויחבל
שנת הגשה:
2020
מספר מילים:
887
היקף עמודים:
4
מספר מקורות:
8
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.