יצוג אוטיזם במדיה הישראלית

מזהה: 6801
מאמר חם

מטרת המחקר הנוכחי הינה בחינת אופן ייצוג אוטיזם במדיה הישראלית.

אוטיזם היא מוגבלות התפתחותית שאופן ייצוגה במדיה הינו משמעותי בהתפתחות התפיסה הציבורית אודותיה. לכתבות החדשותיות, בין אם הן מפורסמות בטלוויזיה ובין אם בעיתונות הכתובה, מלבד תפקיד חשוב בעיצוב תפיסת המוגבלות בציבור, יש גם אחריות גדולה, שכן עליהם להיצמד לאמת, להציג את המציאות כפי שהיא, ולספק לציבור מידע אמין, מאוזן ושאינו מפלה.

לכן, לצורך בחינת אופן ייצוג האוטיזם בישראל, מנותחות במחקר הנוכחי שש כתבות מתוך העיתונות המקוונת. ניתוח זה הינו ניתוח איכותני, במהלכו אותרו בדברי הכתב או המרואיינים בכתבה, הופעתם של המודלים, הרפואי או החברתי ולכן הופעתם של דימויים וסטראוטיפים אודות אוטיזם ובעלי מוגבלויות.

תוצאות המחקר מציגות תמונה עגומה, שכן בכל ששת הכתבות שנבחנו במחקר הנוכחי נמצאו רעיונות ותפיסות המייצגות את המודל הרפואי, ונמצאו דימויים וסטראוטיפים המתחזקים ומנציחים את הסטיגמות אודות אוטיסטים. יחד עם זאת, בשלוש מתוך ששת הכתבות שנבחנו במחקר הנוכחי נמצאו גם רעיונות ותפיסות המייצגות את המודל החברתי, הדוגל בשינוי ותיקון המבנה החברתי הקיים, בכדי שלא יהיה כזה שמגביל את בעלי הלקויות השונים.  בנוסף, חשוב לציין כי מדגם המחקר הנוכחי הינו מדגם נוחות, קטן ואינו מייצג.

 

 

 

 

250.00 ₪
סוג עבודה:
סקירת ספרות
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
סוציולוגיה ואנתרפולוגיה | תקשורת
שנת הגשה:
2022
מספר מילים:
4013
היקף עמודים:
14
מספר מקורות:
7
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.