ייצוג אלימות בתקשורת ספורט

מזהה: 4310
מאמר חם

גישת ההבניה החברתית של המציאות גורסת שאנו חיים בעולם חברתי רב משמעי, בו לאנשים, לאובייקטים ולפעולות אין משמעות אחת ברורה. משמעות נוצרת דרך הפעילות האנושית והיא מוגבלת ויחסית להקשר בו היא נוצרת (Davis, 1990) . בני החברה יוצרים ייצוגים של פעולות במהלך יחסי הגומלין ביניהם. כשייצוגים אלה חוזרים על עצמם, הם הופכים לדפוסים מוגדרים מראש, הממסדים את ההתנהגות ומנתבים אותה בכיוונים מסוימים ונתפשים כמציאות אובייקטיבית. Hall (1982) מדגיש את הפוליטיקה של קביעת ייצוגים אלה. הוא טוען שקביעת ייצוגים אלה, או קביעת האידיאולוגיה, כפי שהוא מכנה זאת, היא זירת מאבק בין קבוצות שונות. הול מתמקד בשינוי שנעשה באמצעי התקשורת כדי להעביר אידיאולוגיה מסוימת וכדי לסמן אירועים בדרך מסוימת. בהקשר זה הוא מגדיר את המושג "אפקט המציאות" שמשמעותו היא שלא זו בלבד שבדרך כלל אנו מבינים את המציאות כתוצר של האופן שבו סומנו הדברים, אלא שאנו גם "מזהים" ייצוגים ספציפיים של המציאות כברורים מאליהם. לפי הול, מכל סימן ניתן לייצר משמעויות שונות, זוהי הפוליסמיות. אך תהליך "הטבעון" הוא שמכוון למשמעות אחת ספציפית. בתהליך זה, ייצוג מסוים של אירוע או פעולה חברתית מתואר כמתבסס על חוקי הטבע, כמובן מאליו, תוך נטרול ההקשר החברתי ההיסטורי שלו. כתוצאה מכך, הנמענים מפענחים את הסימנים ברוב הפעמים בהתאם למשמעות הדומיננטית שהמוען מעוניין להעביר.

בעבודה זו, ברצוני לבחון את תופעת 'הבניית המציאות' ו'המסגור' שמתבצע בעיתונות הספורט, תוך התמקדות באופן בו עיתונות הספורט מבנה וממסגרת את תופעת האלימות בספורט.  הספרות המחקרית מראה, כי ההקשר החברתי הוא בעל השפעה רבה בעיצוב עמדות, אמונות והתנהגות (2001 ,Shaffi).

 

מבוא

רקע תיאורטי

ספורט ואלימות

אלימות: הגדרה
אלימות בספורט: מאפיינים והסברים

ספורט ותקשורת

התקשורת כמבנה מציאות- תופעת המסגור בעיתונות
עיתונות הספורט
ייצוג האלימות בספורט בתקשורת

שיטת המחקר

שאלת המחקר
שיטת המחקר
קורפוס המחקר
ניתוח הנתונים

ממצאים

תיאור המקרה הפרטי כחלק מהקשר רחב ומ'היסטוריה של אלימות'
סנסונליזציה של הכתבות ושימוש בתיאורים קיצוניים
הקבוצות המתוארות במקרי האלימות
הגורם האלים
שימוש בשפת 'מלחמה'

דיון ומסקנות

רשימת מקורות

נספחים

410.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
עיוני
קורס:
ספורט וחברה
תגיות:
סוציולוגיה ואנתרפולוגיה | ספורט
שנת הגשה:
2019
מספר מילים:
6532
היקף עמודים:
28
מספר מקורות:
25
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.