ייצוגים במדיה הישראלית של ספורט מוטורי

מזהה: 6281
מאמר חם

 

 

ספורט מהווה תופעה כלכלית ותרבותית נרחבת בעלת השפעה על כל שכבות החברה, והוא משרת פונקציות רבות בחיים החברתיים: כאמצעי לחינוך, ככלי להנעה חברתית וכלכלית, וגם כמקור כוח בזירה הפוליטית (בן פורת, 2009; גלילי, 2009, גלילי, לידור ובן פורת, 2009). אך מה הוא הספורט ומה מגדיר ענף ספורט ככזה?

בחברה המודרנית נהוג לכנות בשם "ספורט" הן פעילויות של שעשוע או משחק והן תחרויות מקצועיות. השעשוע נתפס כעניין וולונטרי, חופשי, מחוץ לחיי השגרה ואינו מכוון להשגת מטרות ספציפיות. המשחק, בשונה מהשעשוע הוא עיסוק הנעשה במקום ובתחומים קבועים ומוגדרים ומשוחק בהתאם לכללים שנקבעו מראש. לעומתם, תחרויות הספורט מכוונות להשגת מטרה סופית ויש הרואים אותן אף כסוג של עבודה שבסופה קיים גמול. ככל שהגמול גבוה יותר כך מרכיב העבודה שבתחרות או במשחק התחרותי (ספורט כמקצוע) הופך להיות גדול ומודגש יותר. רוב המחקרים בנושא הספורט בוחנים, על פי רוב, את הספורט התחרותי ולא את המשחק או השעשוע (לידור ואחרים, 2011).

בתוך עולם הספורט התחרותי, הספורט האתגרי הוא עולם בפני עצמו. הכוונה היא לתחומי ספורט לא שגרתיים המשלבים כישורים אתלטיים של העוסקים בהם עם רמה משמעותית של סיכון לפציעה או מוות בקרב המתחרים (Fletcher, 2008). מעמדו של המתחרה בספורט זה נקבע במידה רבה על ידי נכונותו של המתחרה לסבול ולקחת על עצמו יותר סיכונים ממתחרהו, והתחרות עצמה מאופיינת בכך שהיא משלבת הן התמודדות עם מכשולי טבע וסביבה והן התמודדות מול מתחרים אחרים (Woods, 2001).

 

מבוא

1. סקירת ספרות

1.1 הגדרה של ענף ספורט

1.2 ייחודיות של ענפי ספורט אתגרי 

1.3 ספורט מוטורי כענף ספורט לגיטימי 

1.3 דימויים ותפיסות לגבי ספורט מוטורי

1.4 שאלת המחקר

2. שיטה ומתודולוגיה

2.1 בסיס מתודולוגי תיאורטי 

2.2. שיטת מחקר

2.3 יחידת הניתוח

3. ממצאים

4. דיון וסיכום

רשימת מקורות

נספחים

575.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
עיוני
קורס:
ספורט וחברה
תגיות:
סוציולוגיה ואנתרפולוגיה | ספורט | תקשורת
שנת הגשה:
2020
מספר מילים:
9246
היקף עמודים:
26
מספר מקורות:
30
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.