חוויותיהן של ילדים בגיל הרך מתעצבות באופן משמעותי מהסביבה בה הם גדלים. סביבה זו, בה מתקיימים קשרים עם בני המשפחה, תשפיע במידה רבה על התפתחות הילד ועל הכלים שיינתנו לו להמשך דרכו כאדם בוגר. על מנת להבין את צעדיהם הראשונים של ילדים צעירים בעולם, יש להעמיק את הידע אודות התהליכים הטבעיים שאותם הם עוברים בשנותיהם הראשונות. בין התהליכים השונים המעצבים את חוויות הילד, ניתן למצוא תהליכי התפתחות של יכולות ומבנים אישיותיים.
מסלול ההתפתחות הנורמטיבי, בו עוברים מרבית מהילדים, מעצב במידה רבה את האופן בו יפעלו בעולם. מסלול זה מייצג תהליך רב שלבי בו כל אחד מהשלבים מביא את הילד להתקדמות רבה יותר בגדילתו. מסלול ההתפתחות הנורמטיבי מייצג שינוי איכותי בכישוריו ובמיומנויותיו של הילד, אשר מתאפשר על ידי השלבים שעבר קודם לכן. כלומר, כל שלב מהווה מעין הכנת הקרקע עבור הילד לשלב ההתפתחותי הבא (Sameroff, 2011). על אף שילדים רבים צועדים במסלול התפתחותי זהה, קצב ההתקדמות שלהם ואופן ההתפתחות נבדל מפרט למשנהו. הבדלים אלו נובעים מתוך גורמים סביבתיים ותוך-אישיותיים המשפיעים על התפתחותם. מסלול ההתפתחות הנורמטיבי למעשה גורס כי הילד יתפתח בתחומים שונים, וביניהם יראה התפתחות פיזית, התפתחות חברתית והתפתחות קוגניטיבית. השפעתם של התחומים השונים אחד על השני הינה רבה, והתפתחותו של הילד לעבר פרט בוגר תלויה בהצלחתו במסלול זה (Freud, 2018).
מבוא.
1. סקירה ספרותית.
1.1 התפתחות הילד.
1.1.1 מסלול ההתפתחות הנורמטיבי
1.1.2 סוגיות בהתפתחות הילד.
1.2 סגנונות התקשרות.
1.2.1 סיווג סגנונות ההתקשרות.
1.2.2 סגנונות התקשרות ותפקוד הילד.
1.3 פרידה בגיל הרך.
1.3.1 תהליך הפרידה.
1.3.2 הסתגלות הילד לתהליך הפרידה.
1.4 סיכום סקירת הספרות.
2. שיטות מחקר.
2.1 המחקר הכמותי
2.2 השערת המחקר.
2.3 משתתפי המחקר.
2.4 כלי המחקר.
2.5 הליך המחקר.
2.6 ניתוח הממצאים.
3. ממצאים.
3.1 סטטיסטיקה תיאורית.
3.2 קשיי היפרדות והגדרת הגננות.
3.3 בחינה של משתנים דמוגרפיים נוספים.
4. דיון ומסקנות.
4.1 תיאוריות של סגנונות התקשרות.
4.2 יכולות הרגשיות של הילד עם הפרידה.
4.3 סיכום, מגבלות והמלצות להמשך.
5. מקורות.
נספחים.
נספח א' – שאלון המחקר.