הקשר בין עישון בני נוער לבין פעילות גופנית, עישון בקרב הורים, עישון חברים, עבודת ההורים וידע אודות נזקי העישון

מזהה: 4331
מאמר חם

עישון מתייחס לשאיפת עשן טבק דרך הפה, ובדרך כלל לריאות (West & Shiffman, 2016).   המוצר הכי נפוץ לעישון הוא הסיגריות, אבל ניתן לעשן גם סיגרים, מקטרת ועוד (West, 2017).

על פי האגודה הישראלית למלחמה בסרטון, עישון מהווה את סיבת המוות הראשונה אותה ניתן למנוע (האגודה למלחמה בסרטון, 2011). כמו כן, על פי הדיווחים של אגודה זו, בכל שנה מתים בישראל 10,000 איש מנזקי העישון  (האגודה למלחמה בסרטון, 2011). בנוגע לבני נוער, הדבר עשוי להיות משמעותי במיוחד מכיוון שעל פי המחקרים, 90% מהמעשנים מתחילים לעשן לפני גיל 18  (האגודה למלחמה בסרטון, 2011).

תקופת גיל ההתבגרות היא תקופה של גדילה ופוטנציאל, אך יחד עם זאת, מדובר בתקופה שטומנת בה סיכון. בני נוער רבים מתמודדים עם לחצים לצרוך אלכוהול, סיגריות או סמים או להתחיל לעסוק בפעילות מינית, דברים אשר עשויים לסכן אותם בפציעות ומחלות (Kipke, 1999, 2). בגיל ההתבגרות, האנשים עוברים שינויים פיזיים, פסיכולוגיים ותרבותיים (Damianaki et al., 2008). בנוסף לשינויים אלו, בתקופה של גיל ההתבגרות יש סיכוי לפתח הרגלים ודפוסי התנהגות אשר ממשיכים לתוך הבגרות (Damianaki et al., 2008). בגיל ההתבגרות, ישנה סכנה כי בני נוער יתנסו גם בעישון סיגריות, דבר אשר עשוי להפוך להרגל קבוע אשר נמשך גם בבגרות.

טבק נחשב לחומר החוקי היחיד אשר עשוי לגרום לנזק בחשיפה ואשר עשוי להרוג את אלו אשר משתמשים בו. בנוסף, טבק נחשב לגורם המוות הנפוץ בעולם אותו ניתן למנוע. 

 

תקציר

רקע ספרותי

עישון בעולם

עישון בישראל

עישון כהתמכרות

נזקי עישון וסכנות ביאותיות

משתנים הקשורים לעישון בקרב בני נוער

כיצד מתמודדים עם עישון

עישון ופעילות גופנית

נושא המחקר

מטרת המחקר

שאלות המחקר

השערות המחקר

שיטות המחקר

אוכלוסיית המחקר

שיטת הדגימה

כלי נמחקר

מהלך המחקר

ניתוח סטטסטי

תוצאות וממצאים

דיון ומסקנות

סיכום

מוגבלות המחקר

ביבליוגרפיה

נספחים

570.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
אמפירי
תגיות:
בריאות הציבור | סוציולוגיה ואנתרפולוגיה | ספורט
שנת הגשה:
2019
מספר מילים:
9176
היקף עמודים:
40
מספר מקורות:
50
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.