א. הצגה
הנושא הנבחר הוא הערצה של כוכבי רשת או דמויות תרבות אחרות. שאלת המחקר הינה, באיזה אופן נחווית הערצת כוכבי הרשת מצד המתבגרים? על מנת לענות על שאלת מחקר זו, נערך ריאיון עם ט', בת 16, ממרכז הארץ. ט' היא מהמגזר היהודי, בת למשפחה אמידה, יש לה שני אחים קטנים והיא חילונית. ט' היא תלמידה טובה, אך גם מעורה היטב חברתית וחשוב להצליח גם בלימודים וגם בחברה. ט' מאד מעורבת ברשתות החברתיות הפופולריות כיום בקרב הילדים והנוער, בעיקר טיקטוק ואינסטגרם. ט' מעריצה מספר כוכבות מדיה בחברה החברתית, בעיקר מהטיקטוק, מהארץ ומחו"ל. התאמת המרואיינת לשאלת המחקר נובעת מכך שט' הינה בת נוער הפעילה ברשת, מכירה כוכבות רשת ומעריצה אותן. לכן היא יכולה לספק תובנות לגבי מאפייני הערצת כוכבי רשת בקרב בני נוער.
מערך המחקר כלל ראיון חצי-מובנה שארך כחצי-שעה. היו כמה שאלות מוכנות וגם נוספו שאלות במהלך הראיון. הריאיון נערך דרך זום, כאשר כל אחד ישב במקום שקט בביתו ללא הפרעות. לפני הריאיון וידאתי שכל האמצעים הטכנולוגיים תקינים. במהלך הריאיון הקלטתי את השיחה ותמללתי אותה לאחר מכן. בנוסף במהלך הריאיון רשמתי על דף דגשים. לאחר מכן ביצעתי ניתוח טקסטואלי לחילוץ תמות ביחס לשאלת המחקר והסקתי מהן מסקנה אינטגרטיבית.
ב. ניתוח – תמות מרכזיות ומסקנה
תמה ראשונה – פעילות פאסיבית של הערצה: לדברי ט': "אני פשוט עוקבת אחריהן ברשתות החבריות כמו טיקטוק ואינסטגרם, מקבלת הודעה כשהן מעלות משהו, עושה לייק... לא יותר מזה... כן משתתפת בלייבים באינסטגרם וכאלה, זה נחמד, אבל לא לאורך זמן".
א. הצגה
ב. ניתוח – תמות מרכזיות ומסקנה
ג. נספחים
א. השאלות המוכנות מראש לראיון החצי מובנה
ב. התמלול המלא של הריאיון