המשימה הבסיסית של המנהיגים היא להניע את המונהגים, אלו ההולכים אחריהם, לבצע דברים גדולים. התיאוריה של מנהיגות מעצבת וכריזמטית מדברת על כך שמנהיגים יכולים להשיג מטרה זו על ידי אימוץ התנהגות מעוררת השראה, כמו ניסוח של חזון ממושך, הדגשת הזהויות הקולקטיבית, הבעת ביטחון ואופטימיות והתייחסות לערכי יסוד ואידיאלים.
המנהיגים המעצבים, הטרנספורמטיבים שואפים לעיתים קרובות לתת דגש להשפעה הפרוזוקלית כמקדמת חזון, יחד עם זאת הרטוריקה הרחבה של חזון כהשארה המחברת לערכי הליבה, עשויה להפוך את ההשפעה הפרוזוקלית הזאת לפחות מוחשית ((GRANT, 2012, p.458.
ישנה חשיבות לקשר איכותי וטוב בין המוטבים. על פי מחקרים עולה כי עובדים שעובדים במקצועות או תפקידים משמעותיים או בעלי אחריות, יש להם הכרה גבוהה עוד יותר על ההשפעה החברתית פרוזוקלית כאשר הם מתקשרים עם המוטב. קשר יעיל עם המוטב, מאפשר למונהגים, עובדים או תלמידים לראות תוצאות מוחשיות ומשמעותיות של מעשיהם כלפי אדם חי ונושם. לכן קשר יעיל יכול להוביל לרמות ביצועים גבוהות יותר אצלם. ((GRANT, 2012, p.459
שאלת המחקר:
עבודה זו בוחנת את שאלת המחקר מהו קשר ישיר ומשמעותי עם המוטבים? (תלמידים/מורים שנחנכים על ידי בעל תפקיד מעליהם). מהו BENEFICARY CONTACT איכותי ומשמעותי? וכן את הקשר בין מנהיגות מעצבת לביצוע המונהגים בפועל.
מטרת המחקר:
מטרת עבודה זו היא לבחון את הקשר בין מנהיגות מעצבת לביצוע המונהגים בפועל כשהמשתנה הממתן הוא איכות ורמת הקשר הישיר עם בני אדם בעבודתו של המונהג (מורה או בעל תפקיד אחר בבית הספר)
עבודתי תתמקד בגורמים ליצירת קשר משמעותי ואיכותי בין המורה לתלמידים.
מבוא
רקע כללי
מנהיגות
מנהיגות מעצבת
רמת ביצוע ותפקוד בפועל של המונהגים
קשר עם המוטבים –המורה והתלמיד
השפעה חברתית/ פרוזוקלית
רשימת מקורות