בשביל שתוצאות סקר תהיינה מדויקות, עליו להתבסס על מדגם מייצג של אוכלוסיית היעד, ולוודא שאין הטיה בתשובות לכל אורך הדרך. ישנם ארבעה סוגים עיקריים של טעויות בסקרים: טעות דגימה, טעות כיסוי, טעות אי השבה וטעות תשובה. כל אחת מהטעויות האלו יכולה להתפתח לכדי הטיה אבל אין הכרח שייקרה כך. בעבודה זו נתמקד בהטיית אי השבה. טעות תשובה בסקר היא מצב שבו הנבדקים אינם עונים כשורה על השאלה שנשאלת. ישנן סיבות רבות לטעות תשובה: אי הבנת השאלה, בלבול של הנבדקים, עייפות, חוסר רצון למאמץ, חוסר תשומת לב ועוד. כמובן שטעויות מסוג אלו אינן בהכרח גורמות להטיה. נתאר לעצמנו נבדק הצריך להכריע בין שתי אפשרויות: אם חלק מהנבדקים הצביעו א' במקום ב' והאחרים ב' במקום א' אז טעויות התשובה מתקזזות ואין כאן הטיה. הטיית תשובה נוצרת כאשר הנבדקים ענו על תשובה מסוימת יותר מאשר על תשובות אחרות. הטית תשובה שכיחה במיוחד בשאלות רגישות, במקרים כאלו הנבדק יעדיף לענות באופן לא כנה בכדי לא לחשוף מידע שמביך אותו או מאיים עליו Grobes et al., 2009)).
טורנגיו ויאן ((Tourangeau and Yan, 2007 מבחינים בין שלושה סוגים שונים של שאלות רגישות. הסוג הראשון של שאלות רגישות הוא שאלות הנתפסות כפולשניות בחברה שבה חי הנבדק. שאלות בנוגע להעדפות מיניות, רמת הבריאות או ההכנסה נתפסות כשאלות שהן טאבו או פרטיות ולכן הנבדק אינו מעוניין לענות עליהן.
מבוא
המשתנה התלוי-הטיה כוללת
המשתנה הבלתי תלוי- שאלות רגישות
דרכי התמודדות עם הטיית תשובה בשאלות רגישות
דיון סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה