בשנים האחרונות המדיה החברתית הפכה למקור משמעותי של חדשות ובין היתר של חדשות פוליטיות. אנשים נחשפים להרבה מידע, פוליטי ולא פוליטי, מאידך מידע זה לא תמיד מרחיב את הידע הפוליטי. ויותר מכך החשיפה למדיה לא תמיד מרחיבה את הידע בצורה נכונה, אלא לעתים מטעה את האנשים. במיוחד כיום, כאשר רוב המידע שלנו מגיע דרך ערוצי תקשורת ולא דרך מגע או ניסיון אישי, ובכך עולה החשש להבניה שגויה של המציאות הפוליטית. לכן התלות שלנו כצרכני מידע בלתי פוסקים באמצעי התקשורת היא קריטית לבניה של עולם הערכים הפוליטי ולרמת ההשתתפות שלנו. אולם, עם זאת עולה התהייה האם רמת החשיפה של הפרט לערוצי תוכן פוליטיים אכן מעלה את רמת ההשתתפות והידע הפוליטי של אותו פרט. מכיוון שמהות הקשר ועוצמתו אינם ברורים לעיתים, עבודת המחקר הנוכחית תרצה לבחון ולשפוך אור על הנושא. ולהבין האם הידע שצוברים האנשים במסגרת חשיפתם לחדשות פוליטית במדיה החברתית אכן משפרת את רמת הידע הפוליטי שלהם. וזאת תהייה מטרתה העיקרית של עבודה זו, לבחון כיצד חשיפה לחדשות ברשתות חברתיות משפיעה על הידע הפוליטי של האזרחים. משמע ששאלת המחקר היא: האם רמת החשיפה לחדשות ברשתות החברתיות משפיעה על רמת הידע הפוליטי של האזרחים במדינת ישראל? בנוסף, נבחנו עוד שני מאפיינים של הנחקרים כדרך להגיע להבנה יותר עמוקה ולייצר פיקוח סטטיסטי על אופי הקשר בין המשתנים.
מבוא
סקירת ספרות
מהו ידע פוליטי וכיצד השימוש ברשתות החברתיות משפיע עליו?
על הקשר בין מגדר לרמת הידע הפוליטי
על הקשר בין השכלה לרמת הידע הפוליטי
השערות המחקר
מתודולוגיה
אוכלוסיית המחקר
כלי המחקר
משתנים
הליך המחקר
ממצאים
דיון ומסקנות
ביבליוגרפיה
נספחים