תחום המחקר שבו בחרנו להתמקד מדבר על ייצוג ספורטאים ישראלים ברשת האינסטגרם ועל ההבדל בין הספורטאים לבין הספורטאיות. בעבודתנו נבדוק את האופן בו ספורטאים וספורטאיות מציגים ומציגות את עצמם/ן לציבור ברשת החברתית האינסטגרם והנושאים בהם משתמשים בעת ההצגה העצמית שלהם והאם קיים הבדל בין ספורטאים גברים לספורטאיות.
תחום המחקר שלנו מתמקד בהבדל המגדרי בין הספורטאים לספורטאיות על אופן השימוש שלהם ברשת האינסטגרם והנושאים עליהם בוחרים להציג לציבור העוקבים שלהם ובדרך שבהם הם מתבטאים באופן הוויזואלי בחשבונם האישי של האינסטגרם.
מטרת המחקר שלנו היא לבדוק את השוני בייצוג העצמי של הספורטאים והאם בימינו עדיין קיים הבדל מגדרי ברשתות החברתיות באופן הייצוג העצמי והנושאים עליהם מדברים גברים ונשים. מכיוון שאנו חושבים שנושא זה מעניין וחשוב לקהל הציבור בישראל הצורך ספורט באופן קבוע ועוקב אחרי הספורטאים ,ובכדי להבין את אותם ספורטאים שהם מעריצים ולראות כיצד הינם מציגים עצמם באופן ויזואלי ברשת האינסטגרם ועל אינו נושאים מדברים ,ואולי לגרום למעריציהם לראות טיפה מעבר לתמונות, ולנסות להבין איך השוני בין המגדרים ברשת מתבטא.
את המחקר אנו מבססים על רשת של מחקרים אודות הקשר בין ספורט לתפיסות חברתיות וקיבעון של תפיסות מגדריות בחברה. מחקרים אודות השפעה שלילית שיש לספורט על החברה בכל הנוגע למעמדה של האישה בחברה.
ההשערה שלי היא ש הנשים יתמקדו בתמונות אשר מדברות יותר על חיי משפחה ועל שעות הפנאי שלהן לעומת הגברים אשר יתמקדו יותר בהישגיות וההצלחה שלהם כספורטאים .
מבוא
תשתית תאורטית
מחקר מגדרי
הקשר בין ספורט לתפיסות מגדריות
ספורטאיות בישראל – סיקור ותפיסות
תפקיד המדיה המודרנית (אינסטגרם) בייצוג ספורטאים
שיטת המחקר
ממצאים
דיון בממצאים וסיכום
ביבליוגרפיה