בריונות ברשת בקרב צעירים - מתבגרים בסמארטפון

מזהה: 3062
מאמר חם

עבודה זו דנה בתופעת הבריונות ברשת בקרב צעירים, כיום למרבית המתבגרים והצעירים יש גישה ישירה וחופשית לאינטרנט, הם יוצרים קשרים עם אחרים באמצעות הרשת החברתית המקוונת, מפרסמים תמונות, מגיבים לשיתופים של חבריהם וכו'. זמן החשיפה לאינטרנט עולה עם השנים ואיתו בהתאם בריונות ברשת הינה תופעה הולכת וגדלה ויש לה השפעות שליליות רבות על צעירים. מכאן, הלמידה והעיסוק בבריונות ברשת הינם חשובים ומשמעותיים.

ראשית, העבודה הנוכחית סוקרת היבטים שונים הקשורים לנושא בריונות ברשת מבחינת היקף התופעה, הגדרה, שימוש לרעה במדיה, מאפייני הקורבנות והפוגעים והתמודדות בתי הספר עם התופעה. לאחר מכן, העבודה בוחנת מספר ממצאים מעניינים ומשמעותיים בתחום. לסיום, כתבתי רפלקציה מעמיקה על הלמידה האישית שלי מהקורס.  

סקירה ספרותית

בעידן של ימנו מעל 90% התלמידים בעלי סמארטפון, מחשבים ניידים וטאבלטים, כך שרב התלמידים נמצאים מחוברים לרשת באופן קבוע ואינטנסיבי (Lenhart, 2015). התפתחות השימוש בטכנולוגיה והשימוש במדיה בקרב התלמידים הביאו עימם תופעות חיוביות לצד תופעה שלילית במיוחד – תופעת האלימות ברשת, תופעה שהולכת ונעשית נפוצה (Cuervo, Martinez, Quintana, & Amezaga, 2014). עבודה זו דנה בתפיסתם של המורים את תפקידם בהתמודדות עם תופעת האלימות ברשת.

במחקר שנערך בישראל עבור משרד החינוך, אלימות ברשת (או בריונות ברשת) הוגדרה כ"פעולה פוגענית אשר מתבצעת בשני אופנים: וויזואלית ומילולית, אלימות זו מופנית כלפי יחידים ולא כלפי קבוצות". בריונות ברשת הינה פעילות מכוונת ותוקפנית הנעשית באמצעות הרשת במטרה לפגוע באחר על-ידי החרמה, הטרדה, איומים, השמצה, התחזות והולכת שולל (היימן, אולניק-שמש ועדן, 2014).

150.00 ₪
סוג עבודה:
סקירת ספרות
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
אינטרנט | חינוך | סוציולוגיה ואנתרפולוגיה | פסיכולוגיה | תקשורת
שנת הגשה:
2018
מספר מילים:
2385
היקף עמודים:
8
מספר מקורות:
10
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.