אי שוויון מגדרי בין מורים ומורות בבתי ספר יסודיים בישראל

מזהה: 1790
מאמר חם

חוסר שוויון – הגדרה, תיאור והשלכות שליליות

הגדרה ותיאור התופעה

לאורך העשורים האחרונים גוף רחב של ספרות התמקד באופן ההגדרה ובהשלכות השליליות של חוסר שוויון (הנדלס, 2013; ישיב, 2012Simpson & Yinger, 2013 ;). ככלל, שוויון מבוסס על כלל לפיו כלל בני האדם נולדו שווים ומהווה מושג בסיסי באתיקה האנושית, מדובר באחד הערכים אשר ראוי לנהוג לפיהם ביחסים שבין אדם לאדם (Jarman, Blackburn, & Racko, 2012). לפי אבו – עבסה (2008) ערך השוויון מהווה את היסוד החשוב ביותר עליו מתבססות מדינות דמוקרטיות. בהמשך לתיאור זה, החוקרת וייסבלאי (2006) מציינת כי הענקת שוויון הזדמנויות לאינדיבידואלים המשתייכים לקבוצות שונות בחברה הינה אחת המטרות החשובות, אם לא החשובה ביותר, של מדינות דמוקרטיות. באופן נקודתי יותר, חוסר שוויון בשדה התעסוקה מתייחס לצורה של אפליה אשר מתבססת על גזענות, מגדר, דת, מוצא לאומי, נכות פיזית או נפשית, גיל, העדפה מינית על ידי מעסיקים  (Goldman, Gutek, Stein, & Lewis, 2006). אפליה מסוג זה באה לידי ביטוי, בין השאר, בכך שעובדים זוכים לשכר נמוך וסיכויים נמוכים יחסית לקבלה לעבודה או קידום, רק בעקבות השתייכותם לקבוצה חברתית מוחלשת ומופלית (Akhtar, 2012; Daoust, 2013; Jarman, Blackburn, & Racko, 2012; Jayachandran, 2015; Kiausiene, Streimikiene, & Grundey, 2011). 

אף על פי ששוויון מהווה ערך בסיסי במדינות דמוקרטיות, במציאות הפערים בין קבוצות שונות במדינות רבות בעולם (Ridgeway, 2011), לרבות החברה הישראלית (וייסבלאי, 2006; דגן – בוזגלו וחסון, 2015), נשמרים ואף הולכים וגדלים. לראיה, מחקרים חוצי תרבויות וזמנים מעידים כי התפלגות השכר של אינדיבידואלים מתאפיינת בהבדלים משמעותיים בין קבוצות אתניות שונות של עובדים, בייחוד בקרב קבוצות המהוות קבוצות מיעוט (Simpson & Yinger, 2013).חוסר שוויון – הגדרה, תיאור והשלכות שליליות

הגדרה ותיאור התופעה

לאורך העשורים האחרונים גוף רחב של ספרות התמקד באופן ההגדרה ובהשלכות השליליות של חוסר שוויון (הנדלס, 2013; ישיב, 2012Simpson & Yinger, 2013 ;). ככלל, שוויון מבוסס על כלל לפיו כלל בני האדם נולדו שווים ומהווה מושג בסיסי באתיקה האנושית, מדובר באחד הערכים אשר ראוי לנהוג לפיהם ביחסים שבין אדם לאדם (Jarman, Blackburn, & Racko, 2012). לפי אבו – עבסה (2008) ערך השוויון מהווה את היסוד החשוב ביותר עליו מתבססות מדינות דמוקרטיות. בהמשך לתיאור זה, החוקרת וייסבלאי (2006) מציינת כי הענקת שוויון הזדמנויות לאינדיבידואלים המשתייכים לקבוצות שונות בחברה הינה אחת המטרות החשובות, אם לא החשובה ביותר, של מדינות דמוקרטיות. באופן נקודתי יותר, חוסר שוויון בשדה התעסוקה מתייחס לצורה של אפליה אשר מתבססת על גזענות, מגדר, דת, מוצא לאומי, נכות פיזית או נפשית, גיל, העדפה מינית על ידי מעסיקים  (Goldman, Gutek, Stein, & Lewis, 2006). אפליה מסוג זה באה לידי ביטוי, בין השאר, בכך שעובדים זוכים לשכר נמוך וסיכויים נמוכים יחסית לקבלה לעבודה או קידום, רק בעקבות השתייכותם לקבוצה חברתית מוחלשת ומופלית (Akhtar, 2012; Daoust, 2013; Jarman, Blackburn, & Racko, 2012; Jayachandran, 2015; Kiausiene, Streimikiene, & Grundey, 2011). 

1. מבוא

             חוסר שוויון – הגדרה והשלכות

            חוסר שוויון מגדרי בשדה החינוך בישראל

           פערי הכנסה בין גברים ונשים בשדה החינוך

          פערים מגדריים בין נשים וגברים בתפקידי ניהול

2. שיטת מחקר

                אוכלוסיית  המחקר והמדגם

            שיטת איסוף נתונים

            שיטת ניתוח נתונים

4. ממצאים

5. תוצאות

6. דיון ומסקנות

 

370.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
אמפירי
תגיות:
חינוך | מגדר | סוציולוגיה ואנתרפולוגיה
שנת הגשה:
2018
מספר מילים:
5944
היקף עמודים:
30
מספר מקורות:
40
נספח נתונים:
יש
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.