אחריות מחקרית, חדשנות ושוויון מגדרי

מזהה: 3551
מאמר חם

בעבודה זו אנסה לעמוד על משמעויות רעיון האחריות והחדשנות במחקר בכלל ומקומו של המגדר כמרכיב מהותי בחדשנות מחקרית בפרט. 

תחילה אבחן את נושא האחריות המחקרית ואת נושא החדשנות כמרכיב מהותי במחקר כיום. לשם כך, תוצגנה הגדרות שונות של אחריות מחקרית ומרכיבי המחקר כפי שהתפתחו השנים האחרונות- וזאת בהשוואה למודל המחקר המסורתי. החדשנות תוצג בהמשך כמרכיב מהותי במחקר של ימינו- הן כיעד להגשמתה הידע האקדמי ויישומו  בחיי היומיום, והן כפלטפורמה ואמצעי להגשמת יעדים פורצי גבולות. זאת מעבר לחשיבות שבתפיסת ערך החדשנות כמוביל תהליכים.

 בהמשך יוצג נושא המגדר כמוקד לחדשנות מחקרית, אשר מהווה הן נושא מחקר בפני עצמו והן כנתון אשר חוקרים בוחנים – והן כמשתנה אשר מאפשר למידה מעמיקה של נושאי מחקר, והסקת מסקנות יישומיות. על מנת להדגים את שילוב החדשנות במחקר ואת נושא המגדר, יוצג נושא הסיעוד כנקודת התייחסות.

כל מימד בעבודה יציג הגדרה למושגי היסוד, את הפרשנויות למורכבות כפי שהן מוצגות כיום במחקרים, את האתגרים ואת החסמים  – וכן ואת האמצעים להתמודדות עם אתגרים וחסמים אלו.

במסגרת המסקנות- תוצג גם ביקורת על מרכיבים בתוך הדיון.

 

אחריות וחדשנות במחקר

אחריות וחדשנות במחקר מוגדרות כ"תהליך שקוף ואינטראקטיבי בו שחקנים ויזמים בתוך החברה הופכים רספונסיביים זה לזה באופן הדדי, תוך גישה וחזון של קבלת האחר, קיימות ורצייה חברתית משותפת לתהליך החדשנות ולתוצריו". (Von Schomberg, 2013). הגדרה זו מתחדדת על רקע עמידה על מהו מצב בו קיים היעדר אחריות וחדשנות מחקרית.

210.00 ₪
סוג עבודה:
סקירת ספרות
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
מגדר | סוציולוגיה ואנתרפולוגיה
שנת הגשה:
2015
מספר מילים:
3351
היקף עמודים:
10
מספר מקורות:
10
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.