•בקרב פעוטות (גיל 0-24 חודשים), ערכים נורמאליים של ברזל נחשבים כ hb>12.0 gm/dl *, כאשר ערכים נמוכים מחושבים כשתי סטיות מתחת לממוצע זה. נמצא כי מחסור ביינוני בברזל, קשור לביצועים קוגניטביים פחות טובים במדד של התפתחות מנטלית של תינוקות(Lozoff, Brittenham, Viteri, Wolf, & Urrutia, 1982).
•בקרב ילדים בגיל בית הספר, נמצא כי מתן ברזל לילדים בעלי מחסור בברזל משפר תפקוד קוגניטיבי באופן מובהק. במחקר זה מחסור בברזל חושב כערך המוגלובין מתחת לחציון של הגיל Hb < 105 g/L (Seshadri & Gopaldas, 1989).•* המוגלובין
•משערים כי ברזל משפיע על קוגניציה באמצעות השפעה על פעילות נורמלית של המוח.
•למשל, ישנן עדויות כי מאגרי ברזל במוח עשויים לפגוע בפעילות של אנזימים תלויי ברזל אשר נדרשים לסינטזה, פעילות וויסות של נוירוטרנסמיטרים כגון דומפמין, סרוטונין וניוראדרנלין אשר נדרשים על מנת שהמוח יתפקד באופן תקין (Dallman, 1986).