השפעת השימוש בהומור בפרסומות על תפיסת המוצר

מזהה: 4858
מאמר חם

הומור נתפס בתור אחת המאפיינים הייחודיים של האדם, ומה שמאפיין את היכולת שלו לתקשר ולייצר מסר מורכב המביא להנאה, סיפוק ואושר. הומור, מהבחינה הזו, נחשב זה זמן רב בתור גורם חיובי, משחרר, משעשע, המפיג את שעמומו של האדם ותופס את תשומת ליבו. בשל כך, זה מספר עשורים ששילוב הומור בפרסומות נחשב לפעולה בעלת תרומה מכרעת, הן להגדלת החשיפה ותשומת הלב של פרסומת על דומותיה, והן על יצירת טעם חיובי מתוך הפרסומת, אשר בסופו של דבר יוביל לכוונת הרכישה לה מייחל כל מפרסם בעבודתו (Yoon & Lee, 2018).

בשל כך, הומור בעולם הפרסום, הינה שיטה עתיקה, כמעט כמו הפרסום עצמו. עם זאת, לא תמיד ברור כיצד יש לשלב הומור, איזה סוג של הומור (אם הומור שחור, הומור אלים, פוגעני וכדומה) ,והאופן שהצרכן מגיב אליו. לכן, מחקרים רבים, גם בשנים האחרונות, עוסקים במידת האפקטיביות של פרסומות הומוריסטיות והדרך שבה פרסומות אלו מייצרות עלייה בכוונות הרכישה והיחס החיובי כלפי המוצר. עבודה זו תסקור מחקרים שכאלו מהשנים האחרונות כדי ללמוד על הקשר בין הומור לפרסום אפקטיבי (Chen, 2018).

שאלת המחקר לטובת עבודה זו תהיה ׳כיצד משפיע השימוש בהומור על עמדת הצרכן כלפי הפרסומת?׳ הכוונה בשאלת מחקר זו, היא לבחון את האופן שהצרכן למעשה מגיב לפרסומת, כאשר הכוונה הדיכוטומית של תגובה זו כוללת לרוב נטייה לרכוש את המוצר (או שלא לרכוש את המוצר), ובמקרים אחרים, הגדלת החשיפה וזיכרון המוצר בקרב הצרכנים, מתוך צפייה כי חשיפה זו, גם אם לא מביאה לרכישה מידית, תוביל לתגובה כזו בהמשך.

 

מבוא

1.     הומור ופרסום הומוריסטי 

1.1       הגדרה של הומור

1.2       כוחו של הפרסום ההומוריסטי 

2.     מגוון ואפשרויות של פרסום הומוריסטי 

2.1       סוגים של פרסום הומוריסטי 

2.2       היתרונות המשמעותיים של הפרסום ההומוריסטי 

3.         אתגרים וסיכונים בפרסום הומוריסטי 

3.1       תגובת הצרכן לפרסום ההומוריסטי 

3.2       חשיבות ההקשר והמוצר לאפקטיביות הפרסום ההומוריסטי 

4.     סיכום

מקורות

200.00 ₪
סוג עבודה:
פרה סמינריון
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
מנהל עסקים כללי | שיווק ופרסום | תקשורת
שנת הגשה:
2019
מספר מילים:
3231
היקף עמודים:
11
מספר מקורות:
4
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.