פרסומות ויראליות הן פרסומות מסחריות אשר עוברות מהאחד לשני על ידי שיתוף של חברים זה את זה בפרסומת והעברתה מהאחד לשני באופן עצמאי, לרב שיתוף זה מתרחש בתוך הרשתות החברתיות ובאופן שמאפשר לחברה חשיפה גדולה במהירות ובזול.
מטרתה של עבודה זו היא לבחון את הקשר בין שיתוף פרסומות ויראליות ובין מגדר המשתמש.
עבור העבודה הסמינריונית המלאה, הנדרשת להיות מחקרית תהא שאלת המחקר: האם יש קשר בין שיתוף פרסומת בפייסבוק ובין מגדר המשתמש?
המשתנים הרלוונטיים לשאלת המחקר בסמינר המלא הם: משתנה תלוי: שיתוף פרסומת: כן / לא. משתנה בלתי תלוי: מגדר: זכר / נקבה. הגדרה אופרטיבית למשתנה התלוי: מחקר שיוגדר כמשתף פרסומות הוא נחקר ששיתף לפחות שתי פרסומות בחודש בממוצע בשלושת החודשים האחרונים.
השערת המחקר היא כי יימצא קשר חזק בין מגדרו של המשתמש ובין היותו משתף פרסומות בפייסבוק. ההנחה היא כי נשים משתפות יותר מגברים ומעוררות יותר מרגשות באופן שמשפיע עליהן לפעול, גברים לעומתן ישתפו פחות.
בעבודה זו, פרה סמינריונית, תבחן השאלה בשיטת מחקר תיאורטית אשר תבוסס על סקירה ספרותית. הסקירה הספרותית תתבסס על ארבעה מאמרים אקדמיים ותציג אינטגרציה של מאמרים ומחקרים אקדמיים הרלוונטיים לתמות המחקר הנדונות ותהווה את הבסיס התיאורטי לדיון בשאלת המחקר. הסקירה הספרותית תכיל תתי פרקים שונים אשר יתייחסו לתמות המחקר הרלוונטיות ויובא בהם המידע האקדמי הרלוונטי להבנתה של כל תמה באופן שיסייע לדון בשאלת המחקר ולהשיב עליה.
מבוא
ניתוח נושא העבודה
סיכום
ביבליוגרפיה