1.מבוא
בעולם התחרותי כיום, חברות גדולות נשענות על מותגיהן במטרה לשמר את רמת היציבות הפיננסית בחברה. אולם, משימה זו איננה פשוטה שכן התחרות על תשומת ליבו של הצרכן גבוהה מתמיד ומגוון המותגים רק גדל לאורך השנים, לכן, החשיבות לניהול נכון של מותגי החברה עשוי לשמר על יציבותה ואף להגדילה.
בעבודה זו נציג ניתוח המותג Estee lauder תוך התמקדות בהיבטים שונים כגון: היסטוריה של המותג, תהליכי פיתוח מותג והרחבתו, חזון, מטרה, יחסי לקוחות, התפתחות בין לאומית של המותג, ייחודיות המותג, מיצוב המותג ודרכי המשך פיתוח
החברה הוקמה בשנת 1946 על ידי אסתי לאודר ומוצריה נמכרים כיום ב 150 מדינות עם למעלה מ 9,000 נקודות מכירה ברחבי העולם תוך התמקדות בנקודות מכירה יוקרתיות אשר מחזקות את ערכו של המותג. תחת המותג אסתי לאודר נמצאים כ-30 מותגי משנה וכ-10,000 מוצרים אשר חלקם פועלים באופן עצמאי לחלוטין וחלקם נשענים על חוזקו של מותג האם. החברה מעסיקה מעל ל40,000 עובדים ברחבי עולם יחד עם 15 אתרי ייצור שונים. היקף הפעילות בשנת 2015 היה 10.6 מיליארד דולר, החברה מיצבה את עצמה ב TOP10 של חברות הקוסמטיקה הגלובליות.
2. היסטוריה של המותג
1946- אסתי לאודר מקימה חברה קוסמטיקה אמריקאית והייתה בין החלוצות בתחום. החברה החלה עם קו של מוצרי טיפוח לפנים ובישום אשר נמכרו בסלוני יופי ומלונות בניו-יורק.
1947 – החברה מציגה קונספט שיווקי חדש של מתן מתנה (דוגמית של מוצר קוסמטי אחר) בכל רכישה. קונספט זה בתחום הקוסמטיקה הומצא על ידי אסתי לאודר והפך להיות הסטנדרט המקובל בתעשייה.
מבוא
היסטוריה של המותג
תהליך פיתוח המותג והרחבתו
הרחבת קווי מוצרים
חזון ומטרה
המודל העסקי
יחסי לקוחות
התפתחות בין לאומית של המותג
ייחודיות המותג
מיצוב המותג
דרכי המשך פיתוח למותג
מסר פרסומי חדש
ביבליוגרפיה