תפקיד המנהיגות בארגון הינו חשוב ביותר ויש לו חלק משמעותי ביצירת החזון, המשימה והגדרת היעדים החשובים להצלחת הארגון. יחד עם עיצוב מדיניות ובחירת האסטרטגיה הניהולית, יש לשים דגש רב על בחירת המנהל ועל בחירת סגנון הניהול שלו עבור העובדים. ספרות המחקר אשר תיסקר להלן מציגה כי אחת הסיבות האפשריות בגינן חברות שונות נכשלות היא מנהיגות וניהול לא יעיל, אשר פוגעים בסיכויים של החברה להצלחה מבחינה כלכלית.
מנהיגות מסוג מסוים, אשר מתאימה לאנשי הארגון, ביכולתה להשפיע ולשפר את ביצועי העובדים, זאת בשל התרומה שלה להעלאת מידת שביעות הרצון של העובדים. לפיכך, חשוב לבחון כיצד סגנון המנהיגות של המנהל, מסוגל להשפיע על ביצועי העובדים דרך ההשפעה על מידת שביעות הרצון שלהם. שאלת המחקר של העבודה, אם כן, תהיה:
כיצד משפיע סגנון הניהול של המנהל על ביצועי העובדים בחברות רב לאומיות?
משתנה תלוי: ביצועי עובדים
משתנה בלתי תלוי: סגנון ניהול
השערת המחקר
השערת המחקר של עבודה זו תהיה כי בעקבות בחירת סגנון מנהיגות דמוקרטית, ביצועי העובדים יהיו טובים יותר.
תרומת המחקר
תרומת המחקר היא בכך שהתיאור להלן עשוי להסביר כיצד ניתן להגביר את מידת שביעות הרצון של העובדים, אשר תביא להצלחה גדולה יותר של החברה, על ידי בחירת סגנון ניהול מתאים לעובדים ולחברה מסוימת.
מבוא
פרק ראשון: סגנונות ניהול
פרק שני: ביצועי עובדים
פרק שלישי: השפעת סגנון הניהול על ביצועי העובדים
פרק דיון
סיכום
ביבליוגרפיה