ישנה הנחה כי כל קבוצת אנשים הנמצאת ביחד, ומבלה זמן ביחד, ללא קשר לגודלה, יוצרת למעשה תרבות. הגלובליזציה והגיוון התרבותי, הפכו את הניהול הבין תרבותי לדבר חשוב. תרבות ניתנת לניתוח על ידי המדינה, שפה, דת, ערך ואתיקה. יחד עם זאת, קשה להגדיר בדיוק מתי תרבות אחת נגמרת ותרבות שנייה מתחילה ולכן קשה להגיד אם בכלל קיים הבדל בין התרבויות.
כמו שבכל קבוצה קיימת תרבות מסוימת, כך גם בחברה או ארגון, ניתן לראות מגוון תרבויות שמגיעים מהפרטים המרכיבים אותם – העובדים שלהם. לכן אין ספק כי לתרבות יש השפעה חיונית על מה שנעשה בארגון (Hofstede, 2015, p.546).
בשנים האחרונות, עם התעצמות תהליכי הגלובליזציה, הפכו מיזוגים ורכישות (M&A) למנועי צמיחה רבי עוצמה עבור חברות רבות. המיזוגים והרכישות מסייעים בהתמודדות עם שינויים טכנולוגיים, שינויים רגולטוריים ושינויים בהעדפות הצרכנים ואף מהווים קיצור דרך לכניסה לענפים חדשים , משיקים או סינרגטיים, להגדלת נתח שוק, להתגברות על חסמי כניסה לשווקים חדשים, להרחבת ערוצי הפצה וליצירת מוניטין (מורג, 2011). לכן הלך והתפתח מחקר שניסה לעמוד על הגורמים להצלחה או לכישלון של תהליך זה.
על פי המחקרים, אחד המשתנים המשפיעים על תהליכי מיזוג או רכישה היא התרבות. כל קבוצת אנשים שמבלה ביחד, יוצרת למעשה תרבות, תרבות זו פירושה, תפיסות שהן משותפות ואף ניתנות להעברה (Hofstede, 2015, p.546), כל קבוצה יוצרת תרבות וכך גם ארגונים או צוותים בתוך חברות (Hofstede, 2015, p.558).
מבוא
פרק 2 סקירה ספרותית – מיזוג ורכישה
2.1 הגדרת המושגים מיזוג ורכישה
2.1.1 המניעים לביצוע תהליך המיזוג/הרכישה
2.1.2 מורכבות ובעייתיות בביצוע מיזוגים ורכישות
פרק 2.2 סקירה ספרותית – תרבות ותרבות ארגונית הגדרת המושגים
פרק 2.2.2 סקירה ספרותית – הגדרת המושג סינרגיה
פרק 3 פער תרבותי
3.2 פער תרבותי ארגוני ופער תרבותי לאומי
3.3 מדידת והערכת הפער התרבותי
פרק 4 , מאפיינים תכונות והשלכות של רכישות מוצלחות ובלתי מוצלחות
4.2 הקשר בין הבדלי תרבות לבין הצלחת מיזוגים ורכישות
4.3 הקשר בין תרבות ארגונית לבין הצלחת מיזוגים ורכישות
פרק 5 דיון בשאלת המחקר
פרק 6 סיכום ומסקנות
בביליוגרפיה