ניהול משאבי אנוש - תרגיל מסכם

מזהה: 3395

תשובה לשאלה 1 – תהליך המיון:

הכלים למיון עובדים מספקים למעסיק מידע מהימן, תקף ויעיל על המועמד. להערכת כלי מיון יש חמישה ממדים : מהימנות, תוקף, יכולת להכללה, יעילות וחוקיות. ישנם שבעה כלים למיון והם: ביצוע ראיונות, מבחני אמינות, דגימות עבודה, מבחני אישיות, מבחנים קוגניטיביים, מבחני יכולת פיזית ונתונים ביוגרפיים.

כלי המיון בו נעשה שימוש על פי הטקסט הוא מבחנים קוגניטיביים. על פי הטקסט עובדי חברת נטוויז'ן מצוותים למחלקות השונות – טכנית או שירות לקוחות, על פי יכולתם ועל כן כדי לדעת מהי היכולת של כל עובד נדרש לבצע מבחנים קוגניטיביים, שייתנו אינדיקציה ליכולתו של המועמד. מבחנים קוגניטיביים נותנים לנו ידע על היכולת של המועמד ויש להם מהימנות ותוקף גבוה. ניתן לבדוק את היכולות של כל מועמד לפי מה שנדרש לעבודה. על פי הכתוב בטקסט, "עובדי המחלקה הטכנית, נדרשים לעמוד בדרישות ידע במערכות האינטרנט השונות ולעבור בהצלחה מבחן ידע על מנת שיוכלו להתקבל למחלקה".

 

תשובה לשאלה 2 – הדרכה:

מטרת תהליך ההדרכה הארגונית:  הדרכה ארגונית, מטרתה להקנות לעובדים שיטות של מיומנויות, מושגים, כלים ועמדות אשר יביאו לשיפור בביצוע עבודתם ומתוך כך יביאו לשיפור בתפקוד של הארגון כולו. תהליך ההדרכה הארגונית הוא משהו שחובה על כל עובד לקחת בו חלק כאשר המטרה העיקרית של ביצוע ההדרכה היא להביא להצלחת הארגון. להדרכה ישנה השפעה עקיפה בכך שלעיתים היא משמשת לעובדים זמן להתגבשות ולהכרות. לרוב, הבעיות שצצות בנוגע להדרכה קשורות ליישום של החומר הנלמד. תעשיית ההדרכה בארגונים היא תחום שהתפתח רבות ואף מושקעת בו כמות רבה של כסף. עם זאת, תהליך של הדרכת עובדים אינו מבטיח שהעובדים אכן יחילו את מה שהם למדו על עבודתם. ההדרכה הארגונית מטרתה העיקרית היא להעביר לעובדים ידע שאותו יוכלו ליישם בעבודתם. חלק מהארגונים עדיין מערערים על התשואה שהם מקבלים מהוצאות ההכשרה של עובדיהם. בהקשר של ארגון, למידה היא רק לעיתים נדירות מספיקה על מנת להפוך את ההדרכה ליעילה ((Friedman & Ronen, 406. 

 

תשובה לשאלה 3 – תגמולים:

תגמול הוא למעשה כל התשלומים הכספיים, הלא כספיים והפסיכולוגיים שארגונים מספקים לעובדים וזאת בתמורה לעבודה שהם מבצעים. השיטה בה נעשה שימוש לפני השינוי היא תגמול אישי לפי הישגים, המתבטא בהעלאה בשכר הבסיס של העובד על ידי זיהוי הבדלים אינדיבידואלים בביצוע ותשלום תוספת שכר על פי הערכת הביצוע. על פי הכתוב בטקסט, התגמול כלל בעבר שכר בסיס וקבלת בונוסים בהתאם לכמות התקלות שנפתרו בזמן נתון ולשביעות רצון הלקוחות. העובדים בעבר קיבלו שכר בסיס וכן קיבלו גם בונוס, כאשר הבונוס נקבע על פי הביצועים שלהם. כל עוד עמדו בזמן שניתן להם לפתרון תקלות וכן פתרו אותן לשביעות רצון הלקוחות, כך עלה השכר שלהם בהתאם.

25.00 ₪
סוג עבודה:
מטלה קטנה
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
התנהגות ארגונית | מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2017
מספר מילים:
1335
היקף עמודים:
3
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.