לחץ, שחיקה ועזיבה מרצון את מקום העבודה

מזהה: 4117
מאמר חם

תופעת השחיקה בעבודה הינה תופעה נרחבת. בישראל כ 57% מהעובדים השכירים, מעידים כי הם חשים תחושות של שחיקה במקום עבודתם. 30 % מהעובדים בישראל מעידים על כוונות לעזוב את מקום עבודתם בעקבות תחושות אלו. תופעת השחיקה בעלת השפעות רבות על העובד ועל הארגון (אלפסי-הנלי, 2016). ככל שתופעה זו מתרחבת, ראוי לבחון אותה לעומק.

אם כן, עבודה עיונית זו עוסקת בקשר שבין לחץ ושחיקה לבין עזיבה מרצון של עובדים. שאלת המחקר הינה: האם קיים קשר בין לחץ, שחיקה של עובדים לבין רצונם לעזוב את מקום עבודתם? אם כן, מטרת מחקר עיוני זה הינה לבדוק את הקשר הנ"ל באמצעות סקירה ספרותית של מחקרים אשר נעשו בנושא בארץ ובעולם. השערתנו הינה כי לחץ ושחיקה בקרב עובדים הינם גורמי סיכון לעזיבה מרצון של עובדים את מקום עבודתם.

התרומה בעיסוק בנושא זה בעלת חשיבות מרובה הן עבור העובדים והן עבור ארגונים וחברות. עובר ארגונים וחברות, עזיבה של עובדים כרוכה בנזקים כלכליים רבים. לכן, מחקרים אשר יבחנו את גורמי הסיכון לעזיבה מרצון של עובדים, יספקו מידע חשוב עבור ארגונים וחברות, לגבי צעדים אותם ניתן לעשות כדי למנוע עזיבה של עובדים מיומנים ובעלי ניסיון וותק. אזרחי ועמיתיו, 2015; אלפסי-הנלי, 2016; כהן,  2012).

ניתוח הקשר שבין לחץ, שחיקה לבין עזיבה מרצון של עובדים את מקום עבודתם, ייעשה בפרק של סקירת הספרות. החלק הראשון בפרק סקירת הספרות יעסוק בקשר שבין לחץ ושחיקה. 

 

מבוא

סקירת ספרות

1.לחץ ושחיקה בעבודה

1.א. הגדרות

1.ב גורמים ללחץ ושחיקה בעבודה

1.ג. השלכות של לחץ ושחיקה בעבודה

2. עזיבה מרצון של עובדים את מקום עבודתם

2.א. סיבות לעזיבה רצונית של עובדים

2.ב. השלכות של עזיבה רצונית של עובדים

2.ג. מניעת עזיבה מרצון של עובדים

3. לחץ, שחיקה ועזיבה מרצון 

3.א. לחץ, שחיקה ושביעות רצון בעבודה

3.ב. לחץ, שחיקה ועזיבה מרצון 

סיכום ומסקנות

רשימת מקורות

460.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
התנהגות ארגונית | מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2018
מספר מילים:
7376
היקף עמודים:
27
מספר מקורות:
20
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.