תקציר מאמר
רקע
תהליך החשיבה על מוצר חדש לרוב מבוסס על דרכים של העלאת רעיונות שאינן בעלות מבנה רשמי ומונחה, לא מזהות דפוסים ואף מניבות מס' רב מדי של רעיונות שמרביתם אינם יעילים במיוחד. תהליך העלאת הרעיונות יכול להשתפר ע"י זיהוי ויישום של סכמות (schemes) מוגדרות היטב הנובעות מניתוח היסטורי של מגמות מבוססות מוצר לגבי מוצרים מצליחים בשלב הבגרות שלהן. מגמות שכיחות שזוהו מכונות "תבניות" (templates). לאחר מכן, מיישמים אותן בתהליך החשיבה על מוצרים חדשים המתבססים על המוצר הקיים שנותח.
מהלך ותוצאות מחקר זה
החוקרים במחקר זה ראשית ערכו מיפוי של אבולוציית שינויי המוצר (על בסיס מגמות מבוססות מוצר, ללא נתוני שוק) לגבי מוצרים מוצלחים בשלב הבגרות ומצאו כי רווחים 6 אופרטורים (פעולות) הקשורים במניפולציות על רכיבי המוצר והקשרים ביניהם:
החרגה: מוציאים רכיב לא מקשורים מגבולות הקונפיגורציה
הכללה: רכיב חיצוני מוכנס לגבולות הקונפיגורציה
אל-קישור: מבטלים קישור
קישור: מחברים שני רכיבים/תכונות שלא קשורים
פיצול: מורידים רכיב פנימי מהקישור, אך הקישור משמר את הפונקציה המקורית שלו
איחוד: מצרפים רכיב חדש לקישור מתנדנד (קישור חסר שנדרש להשלימו)
מתוך כך גזרו החוקרים חמש תבניות עיקריות החוזרות על עצמן פעמים רבות, והן:
תלות בתכונה: יצירת תלות בין פרמטרים של המוצר, בין אם פנימיים או חיצוניים מסביבתו הקרובה (אופרטורים: החרגה וקישור).
שליטת רכיבים: יצירת לינק בצורת שליטה באחד מהרכיבים הפנימיים על רכיב פנימי או חיצוני אחר (אופרטורים: הכללה וקישור).