ענף הסייבר בישראל

מזהה: 7333
מאמר חם

מייקל פורטר ( Porter, 1990), מתאר במאמרו את "מודל היהלום", לפיו נוכל להבין את היתרון התחרותי שיש לקבוצות או חברות מסוימות, בשל גורמים שונים העומדים לרשותם. המודל משמש עסקים רבים בעולם ועוזר להם לעצב אסטרטגיות מובילות: כיצד לגשת להשקעה מסוימת, או כיצד לפעול בשווקים לאומיים שונים. פוטר טוען כי לאשכולות, כלומר מספר חברות מענף מסוים הממוקמות באותו אזור, יש פוטנציאל להשפיע על התחרות בשוק ב-3 דרכים עיקריות: על ידי הגדלת התפוקה בחברות, על ידי עידוד והנעת חדשנות בתחום, ועל ידי גירוי של עסקים חדשים בתחום, ועל ידי תשתיות טובות ומיקום גיאוגרפי מיטבי (Porter, 1998).

בעבודה זו תחילה אסקור את מצב שוק הסייבר בישראל, את אשכול החברות בו: הן את המקומיות והן את אלו שעשו אקזיט ברמה בין-לאומית. בנוסף, אבחן את מאמרם של תמי חתוקה וקורבין סליגמן (Hatuka & Seligman, 2021), המצביע על 2 אשכולות נוספית גדולים ברמה הבינלאומית בתחום הסייבר: וושינגטון די.סי וסן פרנסיסקו.

לבסוף, אראה מהו השוני בין שלושת האשכולות, איזה גורם מבין הגורמים השונים במודל היהלום המצוי בשלושתם הכי משפיע על גודלם, התפתחותם ועל הדינמיקה של כל אחד מהם, והיכן צומח כיום בעולם האשכול הגדול הבא בתחום הסייבר.

 

פרק ראשון: ענף הסייבר הישראלי

פרק שני: 3 האשכולות הגדולים ומודל היהלום

לסיכום

ביבליוגרפיה

140.00 ₪
סוג עבודה:
סקירת ספרות
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2022
מספר מילים:
2248
היקף עמודים:
9
מספר מקורות:
10
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.