ניהול משבר- ניתוח מקרה פלסן סאסא

מזהה: 2117
מאמר חם

הקדמה

פלסן סאסא בע"מ היא חברה פרטית בבעלות מלאה של קיבוץ סאסא אשר מתחה בפיתוח וייצור מיגון לרכבים צבאיים[1]. ייחודיותה של החברה הוא בשימוש בחומרים מרוכבים לצורך ייצור שריון מרוכב. לפלסן סאסא מפעלים בישראל, צרפת וארה"ב ומרבית תוצרתה (95%) מיודעת לכוחות המזויינים של צבא ארה"ב ואוסטרליה.

החברה קמה בשנת 1985 ועסקה בייצור של מוצרי פלסטיק קשיחים. עם האתגרים הצבאיים בתקופת האינתיפאדה החברה החלה לייצר אפודי מגן ובהמשך גם מיגון לרכבים צבאיים. הפריצה הגדולה של החברה החלה עם ההידרדרות במצב הביטחוני בישראל ובעולם אשר הביאו לשיתופי פעולה עם ספקי מערכות נשק למשרד ההגנה האמריקאי. פלסן סאסא רשמה גידולים משמעותיים רצופים כאשר בשנת 2005 הסתכם המחזור שלה בכ 145 מיליון דולר, ב 2007 היה 300 מיליון דולר וב2009 מעל 3 מיליארד ₪[2]. ביולי 2009 החברה זכתה במכרז למיגון כלי הרכב באפגניסטאן בהיקף של 300 מיליון דולר, זכייה אשר הצטרפה לזכייה המכרז של כ 200 מיליון דולר למיגון כלי הרכב של צבא ארה"ב בעירק.

בעקבות הנסיגה האמריקאית מאפגניסטאן ועירק וקיצוץ תקציבי הביטחון של צבא ארה"ב, חל צמצום ניכר בפעילות החברה והיא נאלצה לפטר מאות עובדים[3]. בעבודתי אבקש לנתח את המשבר אליו נקלעה החברה, האם ניתן היה לחזותו מראש ולהיערך אליו בהתאם והאם הצעדים שנקטה אשר סייעו לה להתמודד עם המשבר.

 

 

165.00 ₪
סוג עבודה:
מטלה קטנה
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
אסטרטגיה עסקית | התנהגות ארגונית | מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2018
מספר מילים:
2677
היקף עמודים:
9
מספר מקורות:
9
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.