מפעל מלט נשר - מבחן - 3 חלקים

מזהה: 7700
מאמר חם

חלק א': הצגת הארגון

ארגון אשר עבר שינוי ארגוני הינו מלט נשר. השינוי שעברה החברה הינו תהליכים לצמצום הארגון שהתרחשו במהלך 2019. החברה פיטרה 40-50 עובדים המהווים 10% מעובדי החברה, אשר חלקם הוצאו לפיטורין בפרישה מוקדמת. במקביל, העובדים שנותרו ייאלצו לעבוד יותר שעות. יתר על כן, החברה הקפיאה העלאות שכר לעובדים למשך 3 השנים הקרובות. הקיצוץ והקפאת השכר חלו בכל רמות ההיררכיה הארגונית. 

 

חלק ב': רשימת סדרי עדיפויות לטיפול על ידי משאבי אנוש:

הגברת הצדק הארגוני: עריכת צדק מתקן (תיקון לעובדים שנגרם להם עוול, למשל דרך הקפאת השכר, על ידי הענקת הטבות אחרות כגון אתגר בעבודה, גמישות בשעות העבודה, פנסיה יותר מקיפה וכו'), והגברת צדק אינטראקציוני (שיתוף ועד העובדים בקבלת ההחלטות, קוד אתי).
אחריות תאגידית כלפי העובדים: על החברה לדאוג לא רק לביטול הפסדים אלא גם לרווחת בעלי העניין השונים, ביניהם העובדים. בינתיים ההפסדים (למרות שהיו צפויים) בעיקר נישאים על גב העובדים. ניתן לשקול דרכים אחרים להתמודדות עימם, כגון קיצוץ שכר בכירים.

 

חלק ג': יצירת אסטרטגיה למלט נשר כפי שנלמד ועל בסיס 3 נושאים חשובים שנלמדו בשיעורים:

1) ערכים: הלקוח במרכז, מצוינות, הוגנות ושקיפות, מחויבות לסביבה ולקהילה, יוזמה ואחריות אישית, בטיחות.

2) המשפט החזוני: ״להוביל בתחום המלט תוך הוגנות ואחריות ללקוחות ולעובדים״.

3) מטרות: הגברת הצדק בארגון, שיפור אחריות תאגידית כלפי העובדים, תרבות ארגונית של שינוי.

25.00 ₪
סוג עבודה:
מטלה קטנה
סוג מחקר:
עיוני
תגיות:
אסטרטגיה עסקית | התנהגות ארגונית | מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2021
מספר מילים:
748
היקף עמודים:
2
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.