רמת איכות המוצר היא נושא חשוב בעולם העסקים של היום. מודלים שונים הוצעו במחקר כדי להיות מסוגלים לקבוע כיצד יש לנהל את בקרת האיכות של המוצרים או של השירותים. הסיבה לכך היא ההבנה כי רמת איכות המוצר מסוגלת להשפיע על הדרך שבה החברות מצליחות להגשים את עצמן, או במילים אחרות- את מידת ביצועי החברות.
כאשר אנו מדברים על ביצועי חברות אנו למעשה מתכוונים גם לרווחיות של החברה וגם ליכולת שלה לשמר את קהל הלקוחות שלה. ספרות המחקר, אשר תפורט במהלך עבודה זו, מסבירה כי קהל הלקוחות כיום הוא דינמי הרבה יותר ויכול לעזוב בקלות רבה יותר את החברה שהוא צורך ממנה מוצרים ושירותים, כל עוד הוא יחשוב כי הוא יכול לקבל מוצרים טובים יותר בחברה אחרת.
עבודה זו תבקש לבחון את הסוגייה של השפעת איכות המוצר או השירותים על ביצועי החברות. הכוונה כאן היא לבחון כיצד איכות המוצר מסוגלת להשפיע על ביצועי החברות היום וכיצד מנהלים צריכים לנהל את אסטרטגיית הניהול שלהם בהתאם לכך. שאלת המחקר של העבודה, אם כן תהיה:
מה השפעת רמת איכות המוצר/השירות על ביצועי חברות?
משתנה בלתי תלוי: רמת איכות המוצר
משתנה תלוי: ביצועי חברות.
על מנת לענות על שאלת המחקר אערוך את המבנה הבא. הפרק הראשון של העבודה יעסוק במשתנה הלא תלוי- רמת איכות המוצר. הפרק השני של העבודה יעסוק במשתנה הבלתי תלוי של העבודה-ביצועי חברות. לאחר מכן אערוך דיון קצר שיגע ישירות בשאלת המחקר ואסכם את העבודה.