אינטליגנציה רגשית היא אחד התחומים הצעירים ביותר בעולם המדע ועם זאת הנחקרים ביותר בשנים האחרונות. היא מהווה אוסף הכישורים האישיים שמסבירים כיצד בני אדם יכולים לזהות ולהשתמש במידע ריגשי וריגושי (Petridess, 2010). מכל מקום היא משקפת יכולת לא קוגניטיבית לפי גישות מסוימות ולפי אחרות אוסף של תכונות אישיות ותכונות תוך נפשיות שמנתבות את הויסות הרגשי ותוצאותיו וכן מסייעות לאדם להבין סיטואציות מנקודת מבטו של הזולת. כלים אלה יכולים להיות אבן שואבת משמעותית עבור ניהול משא ומתן, שכן הבנת האחר נקודת מבטו והאינטרסים השונים שלו יכולים להיות משאב בעת ניהול המשא ומתן. ניהול משא ומתן מתנהל בהתאם לחמשה סגנונות: תחרותי, משתף פעולה, פשרני, סתגלתני ונמנע (Womack, 1988). העבודה הנוכחית מנסה לבחון את הקשר בין סגנונות ניהול משא ומתן, גמישות בניהול משא ומתן לבין רמת האינטליגנציה הרגשית.
אינטליגנציה רגשית.
אינטליגנציה רגשית היא שילוב של הפוטנציאלים האישיים המסבירים את המידה שבה פרטים מסוגלים לזהות ולהשתמש שימוש מסתגל בחוויות ובמידע רגשיים (Mayer, Salovey, & Caruso, 2008) . אינטליגנציה רגשית עשויה להסביר בני אדם מנתבים את הרגשות והמידע הרגשי וכיצד מנצלים אותו (Petrides, 2010). זהו מושג חדש יחסית בהקשר המדעי. על פי הגישה האקלקטית לאינטליגנציה רגשית היא מושג המתאר אוסף של יכולות ונטיות לא-קוגניטיביות שמאפשרות לפרט להסתגל באפקטיביות למצבי חיים דינמיים (Bar-On, 2001).
רקע תיאורטי
אינטליגנציה רגשית
משא-ומתן
סגנון ניהול משא-ומתן
המחקר הנוכחי
שיטה
משתתפים
כלים
הליך
ממצאים
דיון
ביבליוגרפיה
נספחים
נספח א': נוסח פנייה למשתתף/פת
נספח ב': שאלון המודד סגנון ניהול
נספח ג': שאלון סגנון המשא ומתן
נספח ד': שאלון אינטליגציה רגשית-תכונתית – מקוצר