אחריות חברתית כוללת תחומים שונים שחברות בוחרות לפעול בהן למען הקהילה או למען בעלי עניין שונים מעבר לתחומים אליהם החברה מחויבת לפי תקנונים וחוקים שונים (Galbreath, 2010). הדרישה לאחריות חברתית מחברות ותאגידים עולה בשנים האחרונות בתחומים שונים כמו איכות הסביבה, תנאי העסקה, זכויות אדם וקהילה ועוד. דרישה זו עולה מקבוצות לחץ שונות, מקהילות, ממוסדות ומבעלי עניין שדואגים שחברות יגלו אחריות מסוימת כלפי הקהילות והקבוצות בהן הם פועלות מבחינה עסקית.
ככלל אחריות חברתית יכולה להיחשב כיוצרת קונפליקט בין שני אינטרסים של החברה, שכן היא דורשת מהחברה להשקיע כספים ולא ביעדים שמובילים באופן ישיר להתפתחותה הפיננסית ולגדילתה הכלכלית. לכן, חוקרים רבים ניסו למצוא את הקשר בין שני המשתנים ולהראות כיצד אחריות חברתית והתנהגות הוגנת מובילה דווקא ליתרונות עבור החברה מבחינת הביצועים שלה (Barnea & Rubin, 2010).
עבודה זו תתמקד בתחום של אסטרטגיית אחריות חברתית של חברות. השאלה המרכזית שהיא שאלת המחקר תהיה מהן ההשפעות רמת האחריות החברתית של החברה על ביצועיה? בהתאם המשתנה התלוי יהיה ביצועי החברה והמשתנה הבלתי תלוי יהיה האחריות החברתית בה נוקטת החברה. שיטת המחקר בה אשתמש בעבודה זו תהיה סקירת ספרות רלוונטית בנושא תוך ניתוח ומיזוג הנתונים העולים מן הממצאים.
עבודה זו תכלול התמקדות במספר פרקים שבסופם אשלב את הממצאים לכדי תמונה מלאה שעולה מהמחקר.
מבוא
אחריות חברתית של חברות – רקע כללי
אחריות חברתית והשפעתה על החברה
אחריות חברתית והצלחה פיננסית חברות
מיקוד המחקר אודות הקשר בין אחריות חברתית לביצועים פיננסיים
סיכום ומסקנות
ביבליוגרפיה