חלק א׳ – תיאור הארגון
׳תמול שלשום׳ הינו בית קפה אשר נפתח בשנת 1994 בנחלת שבעה, אשר קרוי על שמו של ספרו המפורסם של ש״י עגנון. המקום פועל בשלושה כובעים עיקריים. מסעדה ובית קפה, הנחשבים לאחד המקומות הנחשבים (שאף צוין במגזין ׳לונלי פלנט – Lonely Planet). ספרייה – כלל המסעדה מוצפת בספרים מיד שנייה, שיכולים ואף מוזמנים הסועדים לשבת ולקרוא בהם, להוסיף משלהם ואף להשאיל. בית אירועים – המסעדה פועלת באופן שוטף כמקום מפגש לכנסים אינטימיים בעיקר בנושאי ספרות, אך גם תיאטרון, הופעות חיות וכדומה.
ניתן לחלק את קהל היעד של המסעדה ובית הקפה לשלושה עיקריים. הראשונה, תושבי העיר, בכל הגילאים, המבקשים להיות נוכחים בקהילה העוסקת בספרות יפה המתמקדת בספרות עברית. השנייה, מבקרים מהארץ ומחו״ל, המבקשים לחוות חוויה קולינארית ירושלמית אותנטית. בעוד שקהל היעד הראשוני מתמקד בקהל ירושלמי מעורבב, במעמדים סוציו-אקונומיים שונים, בעלי או נטולי רקע דתי, ובגילאים שונים, קהל היעד השני יותר הגמוני, ומתמקד במעמד בורגני ומעלה, בעלי אופי קוסמופוליטי. לבסוף, קהל היעד השלישי הינם שוחרי ספרות ואוהבי תרבות, אשר מגיעים במיוחד לטובת אירועים אשר מעניינים אותם. ההופעות החיות הינם בעברית, ולכן ניתן לומר כי קהל היעד המרכזי של פן זה בבית העסק הינו שילוב של תושבי העיר ותושבי ישראל הבוחרים להגיע לירושלים, אם במיוחד למסעדה או לצורך עסקי או בידורי.
מסעדת ׳תמול שלשום׳, למרות המראה הישן והאותנטי שלה, פעלה באופן יחסי בשלב מוקדם עם רשת האינטרנט כדי לפרסם את המסעדה, את הספרייה ואת האירועים במקום. לכן, לטעמי, ניתן להגדיר שלושה יעדים מרכזיים שמטרתם להגביר את כוונות הרכישה של שלושת קהלי היעד שתוארו: