השוק הסיני המתפתח מציב אתגר ופיתוי גדול כמעט לכל חברה עסקית בינלאומית או מקומית המחפשת להתפתח בצורה בלתי מוגבלת. הכלכלה הסינית עברה במאה האחרונה מכלכלה חלשת ויחסית רדומה לכלכלה הראשונה בעולם מבחינת התוצר הלאומי ומבחינת הייצוא למדינות בעולם כולו. יחד עם הייצוא העצום לכל מדינות העולם, השלטון הסיני מעודד במידה רבה כניסה של חברות מערביות לסין וזאת לצורך הקטנה הדרגתית של הפערים בין המזרח למערב והן בשל הדרישה ההולכת וגוברת של אזרחי סין (ובמיוחד הצעירים) לצריכת מוצרים וטכנולוגיה מערבית .
החדירה לשוק הסיני מחייבת בניית אסטרטגיה מוקפדת ופרטנית שתוכל לכסות לא רק את הסיכויים הגדולים אלא גם את הסיכונים הלא פשוטים בפעולה זאת, החל מתכנון צורת החדירה אופן ההתנהלות בתוך השוק ופעולות לימוד והערכה מוקדמות ודרך צורת הביצוע בפועל תוך ניתוח המגמות והסיכונים יחד עם יכולות ההתרחבות והעצמת המותג החדש. החלק החשוב ביותר הינו להבין את התרבות ואת צורת ההתנהלות הסינית ששונה לחלוטין מכל ארץ מערבית מוכרת ומעמידה קשיים ומחסומים לא פשוטים לביצוע חדירה מוצלחת. למרות ההתקרבות הסינית לתרבות המערב במספר נושאים עדיין ההבדלים הינם עצומים והגישור על הפערים אינו פשוט כלל.
חלקה הראשון של העבודה סוקר בקצרה את הרקע להתפתחות הכלכלית בסין ולאחר מכן מציג בקצרה את הסביבה הרגולטורית בשוק הסיני תוך התמקדות ברגולציה ובשינויים האחרונים בתחום מצרכי המזון וההסעדה הרלוונטיים לנושא העבודה.
מבוא
רקע כללי על הכלכלה בסין
רקע כללי
שינויים בתעשיית המזון בסין
סביבה עסקית ורגולטורית
הבדלים תרבותיים בין המזרח למערב
אפשרויות כניסה של חברה לשוק הסיני
מקרי מבחן של חדירת חברות מזון ומשקאות לסין
אסטרטגיית חדירה מומלצת עבור חברת מזון מהיר לשוק הסיני
סיכום
ביבליוגרפיה