איזון עבודה בית

מזהה: 2281
מאמר חם

התופעה הנחקרת בה בחרתי הינה איזון בית עבודה.

ככל שהשנים עוברות, מעמד האישה הולך ומתעצם – הן מבחינת קריירה, פיתוח אישי, שיווין בנטל ועוד. הפן העיקרי הבא לילדי ביטוי הינו פיתוח הקריירה – השאיפה לפיתוח העצמי, עם זאת ישנו גם יוקר המחייה הדורש מנשים רבות לצאת ולעבוד, ומכאן בא הפער העיקרי בו אני אדבר בעבודתי – הפער בין הרצוי  - העסקת אימהות בשוק העבודה למצוי – בשל היותן אימהות ישנן מגבלות רבות.

ברוב מקומות העבודה, מנהלים מעדיפים לקבל נשים שאינן אימהות מסיבות רבות – השקעה נמוכה בעבודה, חיסורים, היקף משרה מבוקשת, ריבוי חופשות לידה וחיפוש מחליפים לתפקיד בו היולדת הייתה ועוד. רוב מקומות העבודה כיום מקשים על האם העובדת, המעסיק אינו רוצה להתעסק עם כל הפרוצדורה בכך שאישה נהיית אם כמו ימי מחלה, חופשות, ביקוש להיקף משרה של 75% ואף 50%.

המעסיק צריך לקחת בחשבון שיכול להיות לאחר כל ההכשרות שהאם עברה שתחזור לאחר זמן רב מחופשת הלידה והאם היא בכלל תחזור  ולכן המגמה ממקום המעסיק להקשות על האם העובדת ולא לבוא לקראתה כי שוק מחפשי העבודה גדול ויכול לקבל אופציות יותר טובות מאשר האימהות.

מצד שני, עם התעצמות מעמד האישה ויוקר המחיה ישנה דרישה רבה בקרב אימהות לצאת לשוק העבודה, להרוויח משכורות שיהיו "שוות" כדי שהאימהות יצאו לעבודה ובנוסף ישנו הצורך לפיתוח אישי.

לכן, המעסיק המסתכל על הצד החיובי שבדבר דווקא יעודד לפתיחת משרות המיועדות לאימהות וכן ירצה לפתחן ולהעסיקן לטווח הרחוק, כמו כן לוקח בחשבון את הגמישות שבדבר כגון ימי מחלה, חופשות, חגים וכ'ו.

 

מבוא

סקירת ספרות - איזון עבודה בית מנקודת מבטו של הארגון

קונפליקט עבודה בית/עבודה משפחה

איזון עבודה בית

איזון עבודה בית מנקודת מבטו של הארגון

קונפליקט עבודה בית, איזון עבודה בית, היבט הארגון- בהתייחס לנשים

העובד האידיאלי והאימא האידיאלית

שיטה

אוכלוסייה

כלים

שאלון קונפליקט עבודה בית

הליך

עיבוד נתונים

ממצאים

בחינת השערות

דיון 

קונפליקט בית עבודה

הבדל בין גברים לנשים

מסקנות והמלצות

מגבלות המחקר

המלצות למחקר המשך

רשימת מקורות

נספחים

נספח 1 – שאלון המחקר

450.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
אמפירי
תגיות:
התנהגות ארגונית | מגדר | מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2017
מספר מילים:
7249
היקף עמודים:
28
מספר מקורות:
10
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.