האיזון הראוי בין מקסום הרווח ובין כיבוד אינטרס החולים בקביעת מחירים של תרופות מצילות חיים

מזהה: 1073
מאמר חם

תוכן עניינים

מבוא. 

1. תעשיית התרופות – התפתחות ורקע היסטורי, מושגים והגדרות. 

2. תחליפי מוסר. 

3. עקרונות המוסר- הצגת הבעיה המוסרית. 

4. מודל בעלי העניין להתמודדות עם מחירי תרופות גבוהים.. 

סיכום.. 

ביבליוגרפיה. 

מבוא

לאורך שנים יצרני תרופות פעלו לתועלת הציבור בבואם להתמודד עם מחלות ומציאות תרופות להם. יצרני התרופות השקיעו משאבים עצומים במחקר ופיתוח של תרופות מצילות חיים, ומחקר זה התבטא מצד אחד במציאת תרופות חשובות, ומצד שני ברווחים כלכליים עצומים של התאגידים. עם זאת לאורך השניים ככל שהמחקר והפיתוח התרחב כך גם עלו מחירי התרופות – ובעיקר אלה המצילות חיים. כיום אין זה נדיר למצוא תרופות נגד סרטן במחיר ממוצע של 10,000 דולר. מחיר זה יוצר מעמסה כלכלית עצומה על החולה ומערכת הבריאות בכלל המדינה,  התהליך מנצל את חולשת החולים שמוכנים לשלם מחירים גבוהים עבור התרופות והוא מעשיר באופן לא מידתי את יצרני התרופות על חשבון אומללותם של החולים (Huebner, 2014. P. 502). שאלת המחקר: מהו האיזון הראוי בין מקסום הרווח ובין כיבוד אינטרס החולים בקביעת מחירים של תרופות מצילות חיים?

מטרת המחקר היא למצוא את האיזון הראוי בין אינטרס התאגיד לבין אינטרס החולה בבואו של התאגיד לקבוע מחיר לתרופה מצילת חיים. המחקר יאפשר לזהות את הבעיות המוסריות, הדילמות החברתיות והאינטרסים העסקיים שמשפיעים על קביעת מחירים לתרופות מצילות חיים. בפרק הראשון של העבודה יוצג הרקע המקדים של הבעיה – כלומר מהו מחיר התרופות הגבוה. הפרק יתאר את התפתחות תעשיית התרופות בעולם, הסבר על הבדלים בין סוגי תרופות כמו תרופת מקור לבין תרופה גנרית, יוצגו שיטות השיווק של התרופות,  והרקע לבעיה המוסרית של מחירי התרופות הגבוהים – ממה נובע המחיר הגבוה ואיזו בעיה הוא עשוי ליצור.

590.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
עיוני
קורס:
מוסר ועסקים
תגיות:
בריאות הציבור | זכויות אדם | כלכלה ומימון | מנהל עסקים כללי
שנת הגשה:
2020
מספר מילים:
12570
היקף עמודים:
31
מספר מקורות:
25
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.