האם מוטלת על בתי מלון אחריות מוסרית לדאוג לסוגיות איכות הסביבה והקיימות?

מזהה: 1351
מאמר חם

המושג "קיימות" הפך לנפוץ בתחומים רבים במהלך העשורים האחרונים. אנשים וגופים שונים מעניקים לו הגדרות שונות זו מזו. הרעיון התפתח במרוצת ההיסטוריה, במקביל להתפתחותו של הצורך להתמודד עם ההשלכות של היבטים שונים של הקדמה הכלכלית, הטכנולוגית והחברתית. היבטים אלה כוללים, למשל: גידול האוכלוסין, התגברות הצריכה לאחר המהפכה התעשייתית והידלדלותם של משאבים חיוניים כגון עצים, פחם ונפט. כל אלה הגבירו את המודעות לצורך להשתמש במשאבים באופן שהוא בר-קיימא. חששות מכך שהדור הנוכחי, ובמיוחד הדורות הבאים, עלולים שלא להיות מסוגלים לשמר את רמת החיים שחלקים גדולים מהאנושות כבר התרגלו אליה, סיפקו תמריץ להלך הרוח המעמיד את הפיתוח בר-הקיימא גבוה בסדר העדיפויות (Jones et al., 2016).

כיום, אין בנמצא הגדרה מוסכמת אוניברסלית של מהי קיימות, וישנן כמה הגדרות מקבילות המתחרות ביניהן (Jones et al., 2016). מקובל לומר כי "קיימות" היא מושג כללי, אשר מגלם את הדאגה הגוברת לסוגיות של איכות הסביבה ומשאבים טבעיים (Mowforth & Munt, 2003, 22). למרות ההבדלים בין ההגדרות והגישות השונות לקיימות, ניתן להצביע על כך שהן מבוססות על עקרונות אקולוגיים המתמקדים בשימור משאבי הטבע והגנה על המערכות האקולוגיות העדינות, שבני האדם תלויים בהן (Jones et al., 2016).

הקישור בין קיימות לבין תיירות ואירוח קיבל משנה חשיבות מאז שנות ה-1990 המוקדמות, כשתעשיית התיירות הכריזה על מתן עדיפות לפיתוח בר-קיימא בוועדת כדור הארץ בריו (Melissen et al., 2016).

מבוא

1. רקע כללי

    קיימות ותיירות

    קיימות ותעשיית המלונאות

2. דיון לאור תחליפי המוסר

    השוק כתחליף מוסר

4. דיון מוסרי

   גישת התועלתנות

    הדאונטולוגיה של עמנואל קאנט

    גישת המידות הטובות

5. יישום הממצאים על בסיס כללי האתיקה בעסקים

6. סיכום ומסקנות

רשימת מקורות

275.00 ₪
סוג עבודה:
סמינריון
סוג מחקר:
עיוני
קורס:
מוסר ועסקים
תגיות:
איכות הסביבה | מנהל עסקים כללי | פילוסופיה
שנת הגשה:
2017
מספר מילים:
4408
היקף עמודים:
19
מספר מקורות:
20
בקשתך בביצוע....
הקפאת מאמרים - הסבר
לקוח שמעוניין למנוע מכירת עבודה ללקוחות אחרים, יכול לבצע זאת באמצעות הקפאת עבודה לפרק זמן מוגבל. כל מוצר דיגיטלי שנמכר מוקפא מידית ל-48 שעות ללא תשלום. בחלוף 48 שעות, ובמידה ולא רכשת הקפאה נוספת, המוצר הדיגיטלי יהיה זמין לרכישה על ידי משתמשים אחרים, לרבות אפשרויות הקפאה. לכןיש לקחת בחשבון שייתכן שלאחר סיום תקופת ההקפאה, המוצר לא יהיה זמין להקפאה נוספת משום שנרכש על ידי לקוחות אחרים ואף הוקפא על ידם לפרקי זמן ארוכים.

לא ניתן לרכוש מוצרים שהם בתקופת ההקפאה.